Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 13-03-2013 16:59

Coupe
Bugelaar

Bluetooth werkt, opslaan van bestanden veranderen....

Mijn bluetooth verbinding met de Sony Xperia S werkt goed, ik kan foto's verzenden naar de Mac Mini. Maar die worden vervolgens opgeslagen op de externe iOmega HDD. Ik wil ze liever opslaan in een speciale map op de interne HDD die ik ga maken onder Downloads. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik heb hier op het forum al gezocht maar nix gevonden.

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#2 13-03-2013 19:37

Peter
Doorknoper

Re: Bluetooth werkt, opslaan van bestanden veranderen....

Dat moet je gemakkelijk kunnen instellen in de voorkeuren van de BT-sync. Als ik me niet vergis kan het als je de Sony zichtbaar hebt op je desktop en de voorkeuren opent.

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 13-03-2013 20:21

Coupe
Bugelaar

Ik heb ff gecheckt, hij krijgt de bestanden van de Sony binnen en zet ze tussen de muziek die op de externe HDD staat, gewoon tussen twee mappen met artiesten in...Dat maakt het lastig. Ik heb nu nog maar 1 bestand overgeseind maar als het er mer zijn ben ik bang dat ik een vervuild bestand krijg. En je zal zien dat ik het regelmatig vergeet na te zoeken, dan is het hek helemaal van de dam.
Maar als ik verbinding heb met de Sony is dat een heel beperkte verbinding; ik kan er geen dingen mee veranderen.
Dus ik zou de doelbestemming van de zaken die va Bluetooth binnenkomen op een of andere manier via OSX willen/moeten kunnen veranderen toch?

#4 13-03-2013 20:30

Peter
Doorknoper

Ik heb zelf ook een Sony aan de Mac gehad en kon hem gewoon als externe schijf benaderen en zelfs handmatig de foto's op mijn desktop slepen. Daarna kon ik die Sony als een HD ook weer netjes leeg maken. Hoe heb je ehm op automatisch syncen gekregen?

#5 13-03-2013 20:36

Coupe
Bugelaar

Automatisch syncen is nog een brug te ver ;-) Bridge for Mac van Sony werkt niet vanwege corrupte Java delen die door Apple verwijderd zijn. Of zoiets. Sommige delen van de sync aan de USBkabel voert 'ie wel uit, maar andere weer niet. Hoe dat met foto's werkt weet ik niet precies, dat moet ik nog weer uitzoeken, maar ik weet wel dat het een keer toen ik de Sony aansloot, gelukt is en dat de foto's toen direct in iPhto werden gesynct.
Maar met Bluetooth kan ik wel verbinding maken en een bestand oversturen van de Sony naar de Mac, alleen die komt dan automatisch in de muziek map van iTunes, en die muziekmap staat op de externe HDD. En dat wil ik graag naar de map downloads.

#6 13-03-2013 20:51

Peter
Doorknoper

Nee je moet gewoon de icon van die Sony openen met dubbel klikken en dan in de mappen de foto's zoeken en op je bureau slepen......

Board footer