Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#11 09-10-2013 14:54

peterp0st
The Postman

Re: WIFI instellen

Het is een Technicolor tc7200,die wordt gebruikt bij UPC.Als ik de mogelijkheid heb om de maximale snelheid te gebruiken,waarom zou ik dat dan niet doen?

#12 09-10-2013 17:59

Peter
Doorknoper

Niemand schrijft dat je dat niet moet doen.

Sokken met een knol zitten vaak veel fijner!wink

#13 10-10-2013 17:01

peterp0st
The Postman

Peter schreef:

Ik ben dus benieuwd naar het merk van de router en naar wat je met die "n" snelheid denkt te gaan doen?

Ik weet nog niet wat ik met die snelheid ga doen maar heeft het nadelen ten opzichte van de tragere?Want waarom vraag je er dan naar?

#14 10-10-2013 18:50

Sypie
24/7 MacGek

Het heeft zeker geen nadelen dan de 2,4GHz frequentie. Het nadeel van de 5GHz band is dat het bereik een stuk korter is. Je zou bijna kunnen stellen: de helft. Ik weet alleen niet of dat zo opgaat met frequenties (natuurkunde is niet mijn sterkste punt).

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#15 10-10-2013 19:01

peterp0st
The Postman

Sypie schreef:

Het heeft zeker geen nadelen dan de 2,4GHz frequentie. Het nadeel van de 5GHz band is dat het bereik een stuk korter is. Je zou bijna kunnen stellen: de helft. Ik weet alleen niet of dat zo opgaat met frequenties (natuurkunde is niet mijn sterkste punt).

Ach,het bereik hoef niet meer te zijn dan pakweg drie meter,mooi toch?

#16 10-10-2013 21:09

Peter
Doorknoper

Peter schreef:

Niemand schrijft dat je dat niet moet doen.

De wifi snelheid "n" bepaalt dat je veel sneller files kunt overgooien van de ene naar de andere Mac. Of (zoals veel meer voorkomt) je je back-up over wifi automatisch hebt lopen. Dat kan niet meer over een "g" verbinding. Voor het internet maakt het nauwelijks uit. Zoals jullie weten heb ik hier (soms) een 100+ Mbit verbinding maar de laatste tijd knijpen ze weer naar de 25 Mbit. Vreemde jongen daar bij Ziggo.

Sokken met een knol zitten vaak veel fijner!wink

#17 12-10-2013 08:30

peterp0st
The Postman

Ik had de vraag eigenlijk niet hoeven stellen,m'n iPhone en iPad kunnen geen WIFI verbinding maken als alleen 5GHz is ingeschakeld.

Forum footer