Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 02-10-2009 22:52

Paul Sondervan
Import Hagenees

Hallo, ik ben Paul

Ik ben Paul Sondervan en woon in Den Haag.
Mijn eerste ervaring die ik met een Mac had, was de allereerste Macintosh in 1984.
Ik heb zelfs nog met de Lisa gewerkt.
Vanaf de eerste dag dat ik met de Macintosh werkte wist ik zeker dat dit het systeem was waar ik mee wilde blijven werken.
Op dit moment heb ik een Mac Pro 2.66 GHz, een MacBook Pro en een iPhone 3GS.
Verder heb ik nog een Macintosh Color Classic, Newton 2100.
Vrouw en kinderen hebben ook allemaal een Mac (iMac G4 (bolletje), iBook, PowerMac, eMac).

#2 03-10-2009 07:43

Sypie
24/7 MacGek

Re: Hallo, ik ben Paul

Welkom Paul.

Je bent rijk gezegend met zo'n Apple landschap om je heen.

De vraag die bij mij opkomt als mensen al zo lang en zo veel met Mac werken is: Heb je wel eens echt nare problemen gehad met een Mac? Je hoort sommige mensen echt hun Mac vervloeken omdat er een fabricagefout o.i.d. gemaakt is. Dit kan vervelend zijn maar hoeft niet echt catastrofaal te worden voor je portemonnee.

Ik heb zelf nog geen nare ervaring gehad met een nieuwe Mac, wel met een 2e handsje. Voor mij dus geen 2e handsjes meer.

Ik hoor graag je reactie.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 03-10-2009 10:17

jaconed67
oud en stout

Hoi Paul welkom

Ook mijn eerste mac was een Lisa  en nog steeds vind ik dat de meest geweldige computer die ik ooit had gezien.  Zelfs de latere mac's waarvoor ik de lisa inruilde vond ik eigenlijk minder. Ik zou er best wel eentje willen hebben.

Veel plezier hier

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#4 03-10-2009 10:54

Paul Sondervan
Import Hagenees

@Sypie,

Nare ervaringen wat hardware betreft heb ik niet gehad.

Er zijn in de jaren genoeg dingen fout gegaan, maar dan kwam dan meestal door mijzelf of door mijn kinderen.
Een geval dat me na al die jaren nog bijstaat is het geval waarbij een van mijn kinderen, toen 3, had geleerd om spelletjes te spelen op mijn Macintosh Plus.
Als ze klaar was, dan wist ze hoe ze het programma moest afsluiten en dan op OK moest klikken om het programma echt af te sluiten.
Op een dag heeft ze daarna per ongeluk in het Menu Shutdown op de keuze Wis Schijf... geklikt.
Ze wist dat de daarna op OK moest klikken, dus dat deed ze ook.
Gevolg een compleet gewiste schijf. sad
Nu kan ik erom lachen, maar die avond was ik behoorlijk chagrijnig.
Ik heb toen wel een programma gezocht waarbij ik de Wis Schijf... kon uitschakelen.
Volgens deed ik dat in die tijd door met een modem contact te leggen met een BBS en daar kon ik dan software van downloaden.
Ik denk dat het toen System 6 of 7 was en van multiuser was toen nog geen sprake.
Ik word oud. wink

#5 03-10-2009 12:12

Peter
Doorknoper

Mijn eerste was een Mac SE met een 2 MB schijf. Appleworks erop en daar een Epson matrix printer. Daarvoor had ik een Apple IIe. Een draagbaar dingetje, waar ook Appleworks op draaide.

Catch the noodle before you go freak!wink

#6 07-10-2017 13:50

Paul Sondervan
Import Hagenees

Na al die jaren is het weer eens tijd voor een actuele foto van mijzelf. wink

#7 07-10-2017 14:46

Peter
Doorknoper

Fijn dat je nix veranderd bent Paul! wink

Catch the noodle before you go freak!wink