Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#91 15-12-2017 23:39

Peter
Doorknoper

Re: Spy Google

Vandaag een alcoholvrije dag.

Catch the noodle before you go freak!wink

#92 14-02-2018 19:34

Peter
Doorknoper

Je kon er op wachten..... Ik heb er hier al eerder over geschreven en nu worden de Huawei telefoons door alle VS intelligences ontraden vanwege afluister/spionage door de Chinezen......

#93 15-02-2018 08:02

Sypie
24/7 MacGek

Men weet eigenlijk niet zeker of er spionagesoftware in die toestellen zit, men vertrouwt de Chinezen simpelweg niet zo. Maar ja, ik vertrouw de Amerikanen ook niet zo, dus ik heel Nederland willen adviseren om geen Android telefoons te kopen (en ja, ook geen Apple dan natuurlijk...) Komt er op neer dat we in Nederland over moeten stappen op een Fairphone, moeten ze alleen nog een eigen OS er op maken...

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#94 15-02-2018 10:27

Peter
Doorknoper

Het gaat niet specifiek om Android, al weet je dat de NSA je identiteit en je gebruikersgegevens tapt als je dat systeem gebruikt. Maar dat geldt voor alles wat Google aanbiedt. Dus ook gmail en chrome. Als de Chinezen een heel klein stukje firmware gebruiken dat dan wee van Android gebruik maakt, heb je niks aan systeem verversen e.d. Maar ik ben het met je eens dat de Amerikanen hier boter op hun hoofd hebben. In de VS is het nog niet tot een grote clash gekomen waarbij Apple zou worden gedwongen om ook een z.g. achterdeurtje in iOS te maken, al zijn er wel al senatoren die daarvoor pleiten. Het is best mogelijk dat alle data van Apple ook wordt getapt door de NSA. Maar diaar ontstaan ook alweer problemen voor als die grote bedrijven hun datacenters buiten de VS hebben staan.iClouddata staat altijd persoonlijk versleuteld en we weten niet of er al agentschappen zijn die dit snel kunnen ontsleutelen. Het lijkt erop van niet, want in de VS is elke keer veel gedoe als de FBI bij de iClouddata van een terrorist probeert te komen.

#95 15-02-2018 14:21

Roberta
Uskoke

Anderzijds zit je dan met het probleem dat de werkgever verwacht dat je een smartphone hebt (en er niet voor wil betalen), en mijn salaris zodanig is dat ik me alleen een Huawei kan veroorloven (om nog maar te zwijgen van het abonnement, dat aan het einde van de maand tekort schiet betreffende het datagebruik door alle online-, cloud- en abonnementsoftware).

#96 17-02-2018 14:51

Peter
Doorknoper

Hier kun je lezen waar ik het ook al een hele tijd over heb! Het gaat maar door en het gaat maar door.... Hopelijk werken die bedrijven zichzelf hiermee om zeep. Ze maken gewoon misbruik van internationale verschillen en bedienen de NSA, zodat er in de VS niet veel animo is om dit te stoppen.

#97 24-03-2018 17:51

Peter
Doorknoper

Een groot bedrijf in de VS (Best Buy) stopt met de verkoop van Huawei telefoons.

#98 24-03-2018 20:35

Sypie
24/7 MacGek

Omdat Trump dat graag wil denk ik...

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#99 24-03-2018 21:14

Peter
Doorknoper

Daar zit wat in.

#100 28-03-2018 17:35

Peter
Doorknoper

Er gaan meer klappen vallen.... Ik pluk dit net van CNN af:

"An appeals court said on Tuesday that Google violated copyright laws when it used Oracle's open-source Java software to build the Android platform in 2009"

Als dit doorgaat gaat Google een enorme boete betalen en zullen de meeste techbedrijven (die met Android werken of eraan ontwikkelen) hun strategie moet aanpassen.

Board footer