Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 04-09-2018 16:07

Peter
Doorknoper

Nieuwe Mac in 2019!

Ik zit eraan te denken om in 2019 een nieuwe Mac te kopen. Waar moet ik voor gaan? Ik gebruik de machine voor de administratie en wat internetten. Dus zelf zit ik de denken aan een MacBook. Een "Air" of een "Pro"??? Het lijkt me wel fijn om ook weer mobiel op een Mac te kunnen werken. Wat denken jullie ervan ofwel wat zou jullie keuze zijn? Zijn er in de komende maanden nog grote updates te verwachten????

Sokken met een knol zitten vaak veel fijner!wink

#2 04-09-2018 16:59

Roberta
Uskoke

Re: Nieuwe Mac in 2019!

Ik zou in ieder geval een Mac nemen met een SSD schijf. Dat maakt je Mac stukken minder kwetsbaar. Een Air is mobieler, maar een Pro is uitgebreider. Tot nu toe ben ik nooit uit een Pro gegroeid. Ik zou wel bij het bestellen van de Mac de maximale hoeveelheid RAM er in laten zetten. Achteraf toevoegen van RAM is erg lastig (en kostbaarder). In praktijk loop je zelden tegen de maximale hoeveelheid RAM aan, maar bij complexe taken zit een Mac nooit zonder werkgeheugen verlegen. Als je ook films bewerkt, dan is de maximale hoeveelheid RAM WEL belangrijk.

#3 04-09-2018 17:51

Peter
Doorknoper

Ja dat klopt. Maar ik ga dat allemaal niet eens doen op een MacBook. Het is adm. en wat werken op Numbers e.d. en Mail en Safari, voor onderweg. Het tekenen blijf ik nog via deze Mini doen en de adm. van mijn andere bedrijf en heel misschien ga ik ook op dat MacBook nog wat componeren als ik ergens in een hotel of zo zit. Uiteindelijk zullen al die muziekstukken ook op de Mini komen en van dat MacBook worden gewist. Een MacBook Air vind ik wel heel erg mooi. Daar zit standaard 8 GB RAM in en dat heb ik nu in de Mini ook. 13" scherm terwijl een gewoon MacBook slechts 12" scherm heeft. Dan heeft een Pro natuurlijk een 15" scherm. Die is wel een heel stuk duurder en heeft er heel veel op zitten wat ik niet zo snel zal gaan gebruiken. Als ik dan via iCloud op Numbers en Pages ga werken, heb ik ook alle bestanden op beide Macjes beschikbaar.

#4 05-09-2018 20:01

Peter
Doorknoper

Ik denk dat er binnen1 jaar nog 2 rondes van updates komen. Deze maand zou er een Mini Pro komen volgens de geruchten.

#5 05-09-2018 20:26

trabant
Pruttelbakkie

Aankondigen en presenteren is nog niet in de winkel liggen, laat staan binnen mijn budget.

Ken uw weerga.

#6 06-09-2018 00:37

Peter
Doorknoper

Psies! Het budget moet wel passen.

#7 16-09-2018 18:35

Peter
Doorknoper

MacBook Air 2017 heeft nog een gewone USB 3 poort. Alle MacBook Pro's hebben alleen Thunderbold (USB-C) poorten. Ik vermoed dat de MacBook Aiir bij een volgende upgrade ook die USB-3 poort gaat verliezen. Een verkoopkabeltje is natuurlijk ook geen probleem denk ik.

#8 16-09-2018 19:49

Sypie
24/7 MacGek

USB-C is de toekomst. Geen gedoe meer om je USB stekkertje in de computer te krijgen, waarbij je altijd 3 keer moet proberen. Verder is USB-C veelzijdiger, het kan apparaten laden maar ook data en video transporteren. Dit laatste kan zelfs tegelijkertijd waardoor je bijvoorbeeld met 1 kabel een externe monitor kan voeden én video er naar toe kan sturen.

Verder is het maar net wat je er mee wilt gaan doen. Administratie is een breed begrip, net als "internetten". Technisch gezien kun je dit beide op een telefoon doen... Dus een MacBook Air zou het prima moeten kunnen.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Forum footer