Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 13-09-2018 11:39

Peter
Doorknoper

Safari 12

Safari 12 komt eraan en daarin wordt alles omgegooid qua privacy. Allerlei extensies die "canLoad API (which is the API required to block trackers) will be automatically disabled." Zie hier info van Apple:
https://developer.apple.com/documentati … extensions

De add blockers worden dan verwijderd alsmede de tracking-blockers etc. Waarschijnlijk zit dat dan allemaal standaard in de nieuwe versie van Safari ingebakken, maar ik begrijp dat de extensie-bouwers niet helemaal buiten spel worden gezet. We wachten het even af, maar ik ben wel benieuwd.

Zit jij nog wel eens in de piepzak?wink

#2 21-09-2018 07:56

Peter
Doorknoper

Re: Safari 12

De adblock extensies zijn dus gewist, behalve "Wipr." En natuurlijk blijf ik de cookie-app gebruiken. Het grappige is dat ik nu ineens wel embedded YT filmpjes kan zien. Ik voel geen behoefte om straks de addblockers weer erop te zetten.

#3 29-09-2018 10:01

Peter
Doorknoper

Re: Safari 12

Ik draai nu Safari 12 in macOS10.14, zonder toegevoegde cookie-behandeling e.d. De enige extensie die nog aanstaat is KA-block. Er wordt ook nauwelijks ergens gevraagd om toestemming om cookies te plaatsen. Maar ik heb natuurlijk wel meteen alle meelifters in de cookie-lijst. Wat Apple nou precies met die cookies doet is me nog niet duidelijk. Er is wel een hoop ophef geweest maar dat ging met name om cookies van adds.

Forum footer