Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 14-02-2012 14:34

peterp0st
The Postman

Twee routers

Ik heb twee routers een in m'n modem en een in TimeCapsule ik heb begrepen dat dat niet goed is en ik zou TC als Bridge moeten instellen,zie hier maar hoe doe je dat?

#2 14-02-2012 14:35

Peter
Doorknoper

Re: Twee routers

Dat kun je al meteen aanklikken als je hem configureert. Hij vraagt er zelfs bijna om......

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 14-02-2012 15:09

peterp0st
The Postman

Peter schreef:

Dat kun je al meteen aanklikken als je hem configureert. Hij vraagt er zelfs bijna om......

455_1329224467.png 455_1329224634.png
this is my email link455_1329224750.png

Peter,staat die zo goed ingesteld en hoe vind de computer nou TC want dat doet die namelijk wel ondanks die instellingen.

#4 14-02-2012 15:51

Peter
Doorknoper

Als je de brugmodus inschakelt, dan vraagt hij om het netwerk waar hij dan onderdeel van uitmaakt. Elke andere instelling maakt een ander netwerk.

#5 14-02-2012 15:59

peterp0st
The Postman

Peter schreef:

Als je de brugmodus inschakelt, dan vraagt hij om het netwerk waar hij dan onderdeel van uitmaakt. Elke andere instelling maakt een ander netwerk.

Toch weet TimeMachine de TC te vinden gaat dat via eeen verborgen verbinding of zo iets?

#6 14-02-2012 16:11

Peter
Doorknoper

Je kunt het beter hebben over een Airport Extreme, die in je TC zit. Het een heeft niks en/of alles met elkaar te maken. Als je al een wifi-router hebt werken met een goed beveiligd wpa2 netwerk, dan stel je de Airport in als bridge en plaats je die zover mogelijk van de eerste routeer af, om maximaal bereik te krijgen. Als je de Airport E. gaat configureren, wordt al meteen aan je gevraagd of je de brugfunctie wel of niet wilt toepassen. Daarna volgt de rest vanzelf.

#7 15-02-2012 10:41

Sypie
24/7 MacGek

En hoe de verbinding dan toch tot stand kan komen? Ik vermoed dat de TC een eigen IP-adres krijgt en deze meteen meestuurt in het netwerk. Anders zou je geen verbinding moeten kunnen krijgen.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#8 15-02-2012 11:44

michelvdb
Rondzoeker

De TC in brugmodus krijgt zijn IP van de DHCP-server in 'Die Andere Wifi-router'. Er loopt geen 'verborgen verbinding' naar de Time Capsule. Die Time Capsule zit gewoon mee in jouw netwerk.

Hier staat niets, dus iets

#9 15-02-2012 14:08

peterp0st
The Postman

Dan kan ik die ethernet kabel er net zo goed uithalen,toch?

#10 15-02-2012 15:58

Peter
Doorknoper

Huh.... dat zal alleen de zaak in verwarring brengen als je Airport gebruikt. Het is UTP of wifi, maar de Mac gebruikt niet beide tegelijk.

Forum footer