Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 04-05-2016 17:08

Croft
Gast

RoaringApps

Met mijn eind 2007 iMac is het mogelijk om El Capitan te draaien. Ik ben daar een beetje huiverig voor aangezien ik een muziekprogramma op mijn Mac heb staan , nl. Audition CS6 waarvan ik niet wist of het compatibel was met El Capitan. Nu is er een site  RoaringApps genaamd waarop aangegeven wordt dat er zich geen problemen zouden voordoen als ik naar El Capitan zou switchen. Kent iemand die site? En zo ja, hoe betrouwbaar is die?

#2 04-05-2016 22:20

Peter
Doorknoper

Re: RoaringApps

Eh..... de eerste iMac kwam on mei 1998......??? (Je weet wel, die blauw/groenige 233 MHz!)

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 08-05-2016 10:15

Croft
Gast

Ik merk dat ik toch nog te veel in de vorige eeuw leef. Het moet natuurlijk 2007 zijn, een iMac van eind 2007.

#4 08-05-2016 16:53

Paul Sondervan
Import Hagenees

Dan heb je toch niet goed gekeken op RoaringApps
Daar staat bij Audition CS6: El Capitan - WORKS FINE

#5 09-05-2016 11:41

Croft
Gast

Dat schrijf ik ook min of meer in mijn berichtje maar mijn vraag was :hoe betrouwbaar is die site.

#6 09-05-2016 13:37

Paul Sondervan
Import Hagenees

Je kunt eventueel El Capitan eerst op een externe HD installeren.
Als daar dan van opstart, dan kun je zelf in El Capitan testen of Audition CS6 goed werkt.

Laatst bewerkt door Paul Sondervan (09-05-2016 13:38)

#7 09-05-2016 18:27

Peter
Doorknoper

Ik heb zelf al eens gemerkt dat El Captan duidelijk met waarschuwingen komt als je apps wil installeren die je niet via de appstore hebt binnen gehaald. Die apps zijn dan niet door Apple gekeurd en die methode kan zelfs je garantie in gevaar brengen.

#8 23-05-2016 13:45

Croft
Gast

Als je El Capitan van een externe HD opstart, betekent het dan dat je ook nog kan opstarten van je gewone HD? Of gaat El Capitan direct allerlei wijzigingen aanbrengen op je "normale" HD?

#9 23-05-2016 14:22

Peter
Doorknoper

Ja. Je kunt dan ook nog opstarten van je interne HD. Als je dan problemen krijgt, kun je weer via je externe HD opstarten en je HD wissen en opnieuw installeren. Met een Mini zou dat ook middels een SDXC-kaartje kunnen gaan. Het opstarten met OSX op zo'n kaartje zou overigens ook 2x zo snel gaan als met een systeem op een 4200 rpm schijfje. De uitvoering van bepaalde systeemtaken zou ook een stuk sneller moeten zijn.
Het systeem kiezen waarmee je wil opstarten doe je met "de kiezer" in je systeempreferenties.

#10 17-06-2016 14:00

Croft
Gast

Ik heb inmiddels El Capitan geïnstalleerd en ook Audition opnieuw.  Tot nu to geen problemen gehad, dus voor zover ik nu weet, werkt de applicatie uitstekend zelfs met de moeilijkste  effecten. Bovendien lijkt mijn Mac nu ook sneller te werken. Kortom het gaat goed.

Forum footer