Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 29-08-2016 11:00

Peter
Doorknoper

Navigeren met kaarten/maps.

Sinds IOS 9.1, kun je met kaarten/maps ook navigeren. Zijn er gebruikers die er al langer ervaring mee hebben en het hebben kunnen vergelijken met de andere bekende navigators?

Catch the noodle before you go freak!wink

#2 12-01-2017 12:12

Picasso
Guest

Re: Navigeren met kaarten/maps.

De navigatie via kaarten is even" snel/traag" als TomTom-app bij het aangeven van een actie (afslaan e.d.); de navigatie van kaarten is met iOS10 goed bijgewerkt.

iMac (Retina 4K, 21.5-inch, Late 2015), processor 3,1 GHz Intel Core i5,
geheugen  8 GB 1867 MHz DDR3,
video Intel Iris Pro Graphics 6200 1536 MB

#3 13-01-2017 19:07

Sypie
24/7 MacGek

Navigatie met Kaarten is wel donders handig omdat je drukke plekken op tijd aan ziet komen. ZO kun je dus ook bij het nemen van een omweg al bekijken waar het stil staat of erg druk is.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 14-01-2017 19:19

Deskman
Opperdummie

Ik heb tegenwoordig een carplay autoradio. Die ondersteunt (apple probeert het nog een keer - blokkeren van anderen ten gunste van zichzelf). Ik gebruik al jaren Navigon maar daar sluipen steeds meer fouten in. Verkeerde routes, verkeerde afslagen en ontbrekende wegen. Tijd om Kaarten eens te proberen. Geen genoegen. Interface is niet prettig en de routes lijken ook niet echt optimaal. Ook zijn er betrekkelijk weinig opties om je route te bepalen. Geef mij maar een dedicated planner op de iPhone.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#5 15-07-2017 13:24

Peter
Doorknoper

In de stad is het handig om via Maps (Kaarten) de kortste route naar een adres te lopen.

Als je (net als) nooit een andere navigator gebruikt hebt, leer je best wel met Maps om te gaan. Ik heb een Engels/Amerikaans systeem en dus ook Maps in het Engels. Dat was even wennen, want de Amerikanen tellen b.v. bij een rotonde de weg waarop je zelf aan komt rijden mee. Als wij zeggen dat we op de rotonde de 2e afslag moeten nemen, dan spreken zij van de derde afslag. Dat is verwarrend. Je kunt in zo'n geval dus beter even op het scherm kijken hoe het rode lijntje loopt.

Ik zou het zelf handig vinden als je ook fietsroutes zou kunnen ingeven. Die bordjes van de fietsroutes zijn een regelrechte ramp!

#6 15-07-2017 22:27

Sypie
24/7 MacGek

Ik gebruik tegenwoordig een boekje voor de grote stukken, ik kan nog best onthouden dat ik eerst de N35 en daarna de A35 moet nemen om vervolgens ergens een afslag te nemen. Wat ik daarna moet doen doe ik op Kaarten, werkt uitstekend.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#7 15-07-2017 22:56

Deskman
Opperdummie

Ik heb in de auto 99% van de tijd Navigon aan staan (offline kaarten). Ik negeer daarbij het overgrote deel van de aanwijzingen tot ik weer van de snelweg af moet (geluid uit). Want niets brengt je sneller naar een adres in een stad dan een navigatie-app.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#8 16-07-2017 12:29

trabant
Pruttelbakkie

Ik heb een vrouw die kan kaartlezen.

Ken uw weerga.

#9 16-07-2017 12:46

Deskman
Opperdummie

trabant wrote:

Ik heb een vrouw die kaarten kan lezen.

Dus je vrouw legt de kaarten uit en zegt dan: 'ik zie dat je verkeerd gaat rijden. Ook zie ik dat je een onverwachte ontmoeting zult hebben die je leven op zijn kop kan zetten'.

Dáár heb je wat aan...

#10 16-07-2017 13:58

Peter
Doorknoper

Haha.... in een Trabant past ook geen navigatie..... Dat slaat als een tang op een varken.

Oei.... Ik moet nu meteen mijn toetsenbord maar weer eens cleanen.

Board footer