Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#21 08-01-2012 12:14

Peter
Doorknoper

Re: upgraden

Dat kan niet. Je moet een upgrade-card hebben met dezelfde bussnelheid.

Sokken met een knol zitten vaak veel fijner!wink

#22 30-09-2012 13:34

jaconed67
oud en stout

Peter even een vraagje  Jij hebt/had een mac mini  Kun je die opstarten met os 9.2.2 ?
en kan die mini met 10.4.11 die ik er op heb classic ondersteunen ?
Zijn de processord van de G4 onderrling verwisselbaar ???

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#23 30-09-2012 13:53

Peter
Doorknoper

Nee ik heb geen mini. Ik heb een kapotte Cube waar ik nog niet naar heb gekeken.

Je hebt Mini's G4 en Intel. Alleen de G4's kunnen opstarten met OS-9.2. Dat kan direct via een DVD ofwel op een tweede partitie van de HD. Maar om OS-9 erop te zetten moet je daar eerst mee beginnen. Dus twee partities op de HD, een grote voor OSX en eentje van max 9 GB voor OS-9

ZIF-processoren kunnen worden uitgewisseld omdat ze met pinnetjes in het moederbord zijn gedrukt. Volgens mij zijn er alleen maar ZIF-processoren met een bussnelheid van 100 MHz.
Bij vastgesoldeerde processoren kun je dus alleen het komplete moederbord verwisselen, mits de bussnelheid gelijk is. Dus een G4/733 met bussnelheid 125 MHz kan in z'n geheel door een dual of ander moederbord worden vervangen met dezelfde bussnelheid.

Sokken met een knol zitten vaak veel fijner!wink

Forum footer