Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 10-09-2015 22:58

Coupe
Bugelaar

Re: Beeldscherm gewijzigd.

Peter wrote:

Je brengt me in opperste verbazing. wink Ik hoor hier nooit iets blazen, zelfs niet bij een systeem-update en dat kun je van een MacBook niet zeggen.

Nee, blazen hoor ik 'm ook niet, nog nooit zo'n lekker stil apparaatje gehad. Lijkt wel of er idd nixin draait. Maar... De meter van het Dashboard geeft aan dat de fan soms 2300 rpm en andere momenten 3040 draait. Dus.... Toch heb ik 'm nog nooit gehoord!

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#12 10-09-2015 23:13

Sypie
24/7 MacGek

Peter wrote:

In de Mini zit geen fan!

Kleine correctie: iedere Mac heeft een ventilator behalve de MacBook Air en de nieuwe MacBook.

Verder kan het schokkende beeld en de buffering aan meerdere zaken liggen:
* Buffergrootte is niet groot genoeg, dus het bufferen van het volgende stukje begint te laat. Kwam vroeger ook voor in iTunes maar was daar op te lossen met een terminalcode.

* De internetverbinding is niet rap genoeg. Ik weet alleen niet of het een bedraad is en het andere draadloos.

* De hardware is minder snel. Dit is natuurlijk een valide punt om eens goed naar te kijken. Niet alle hardware is geschikt om te gebruiken voor het tonen van videomateriaal.

* De gebruikte codec is niet geschikt voor het apparaat. Als iets met Silverlight werkt vreet dat meer rekenkracht dan wanneer het een mp4 stream is bijvoorbeeld. Dit geldt natuurlijk net zo voor een Flash stream.

Een CPU van 80˚C valt best mee moet ik zeggen. Komt hier geregeld voor, zeker bij het renderen van een film. Ik zou me er niet druk om maken. En ja, de ventilatoren van een Mac zijn behoorlijk stil, tot het moment dat ze iets te veel stof hebben gehapt wat op de bladen blijft zitten. Daarna ga je'm horen.

(mijn eerste getikte bericht met mijn bluetooth keyboard in combinatie met de iPad mini)

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#13 11-09-2015 23:22

Peter
Doorknoper

Maar als de bestands-codering kløte is, moet de CPU vanzelf harder werken en zou je nog een hogere temperatuur verwachten.

Catch the noodle before you go freak!wink

Board footer