Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#11 02-08-2019 08:40

Sypie
24/7 MacGek

Re: system overload.

Net even wat voor je gezocht. Misschien heb je er wat aan. Deze tutorials zouden in ieder geval System Overload berichten moeten stoppen.

https://youtu.be/uGHyXQYSpEY

https://www.youtube.com/watch?v=IHsvZQuemTc

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#12 02-08-2019 17:11

Croft
Gast

Bedankt voor deze twee filmpjes. Ik ben overigens geabonneerd op MusicTechHelpGuy.  Hij heeft heel interessante cursussen over Logic.
Ik ga de app proberen. De melding system overlaad blijkt toch in de hoeveelheid plugins tye zitten, vermoed ik, want een heel kale opname zonder toeters en bellen geeft geen problemen. We gaan het meemaken.

#13 02-08-2019 23:00

Peter
Doorknoper

Waar gebruik je die plugins voor?

Zit jij nog wel eens in de piepzak?wink

#14 03-08-2019 10:23

Sypie
24/7 MacGek

@Peter: De plugins zijn bijvoorbeeld allerlei audio componenten met bepaalde functies. Een compressor van een bepaalde fabrikant bijvoorbeeld of een reverb van een bepaalde makelij. Omdat het geluid van iedere fabrikant weer net iets anders kan zijn worden er meerdere plugins gebruikt. Voor zang kan een compressor van merk X beter passen dan die van merk Y, terwijl die van merk Y weer heel goed past op een gitaar.  (als voorbeeld)

@Croft: Kun je ook 1 voor 1 de plugins inschakelen en het project opnieuw starten? Dan zou je vanzelf ergens uit moeten komen waar Logic niet meer wil starten. Daar zit dan het probleem.

Mocht dit het geval zijn dan kun je nog op zoek naar een bijgewerkte versie van die plugin.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#15 03-08-2019 10:50

Peter
Doorknoper

@Syp. Ik benader het even als geïnteresseerde componist. N i v met de storing. Vandaar dat ik graag wil weten wat Croft er als componist mee doet. wink

#16 03-08-2019 16:25

Croft
Gast

Dat stuk voor stuk inschakelen van die plug ins is wat ik nu ga doen om te kijken welke plug in de storing zou kunnen veroorzaken.
Peter , ik gebruik nu en dan plug ins om  helderheid te krijgen in bepaalde tracks of om  bepaalde frequenties te onderdrukken of om ruimte te krijgen in de de mix. Vaak zit ik met een aantal instrumenten in hetzelfde frequentiegebied en met een bepaalde plug in kan ik dan het ene instrument wat bevoordelen in de  toon en een ander  wat  afvlakken zodat het totaal in mijn ogen ( en vooral oren) beter klinkt.

#17 03-08-2019 19:04

Peter
Doorknoper

Kijk dat is interssant.

Forum footer