Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 08-04-2013 13:59

peterp0st
The Postman

Audio toevoegen aan video

Ik kan inmiddels een schermfilmpje maken van m'n iPad,leuk maar er zit geen geluid bij.Ik wil een muziekje onder de beelden zetten hoe doe je dat?

#2 08-04-2013 20:34

Peter
Doorknoper

Re: Audio toevoegen aan video

iMovie.

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 08-04-2013 21:12

Sypie
24/7 MacGek

Of iMovie voor op de iPad, als daar ook muziek mee onder een filmpje gezet kunnen worden.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 08-04-2013 21:58

Peter
Doorknoper

Dat is ook iMovie......

#5 09-04-2013 07:43

peterp0st
The Postman

Ik krijg het schermfilmpje niet in iMovie geïmporteerd,wat doe ik verkeerd,moet ik het filmpje converteren naar een ander codec?Zo ja welke en kan je die gebruiken op de iPad?

#6 09-04-2013 09:12

Peter
Doorknoper

Omzetten naar een andere video-code lijkt me onwaarschijnlijk. Wat zegt je Mac ervan?

#7 09-04-2013 09:39

peterp0st
The Postman

Het is vandaag voor het eerst dat ik met iMovie probeer te werken,hou er maar rekening mee dat ik vanalles over het hoofd zie ne verkeerd doe wink Ik weet bv niet wat een project is en wat een gebeurtenis.Ik loop tegen een aantal dingen op.Aller eerst kan ik het filmpje niet naar iMovie verslepen.p17nmr0m7o9fp118tnmeti11pcq3.png
Maar als ik het via het Archief doe lukt het wel.
p17nmr3r2k17121up315ir9at2qi5.png
Ik heb een stukje audio geselecteerd en dat in het vakje project versleept.
p17nmrmrsdns9a5f1d5rl3i6j7.png

#8 09-04-2013 10:58

Peter
Doorknoper

Ik neem aan dat dit project niet zo belangrijk is. Maar als je dit een film in het echie gaat monteren, moet je beginnen met een kopie van je origineel bestand. Er kunnen bij de montage gemakkelijk allerlei zaken verkeerd gaan en dan is het fijn als je nog een origineel hebt.

Geen idee wat je gaat doen. Er zijn zoveel mogelijkheden en soms zijn er meerdere methoden om hetzelfde te bereiken in iMovie. Alles is heel gebruiksvriendelijk gemaakt incl. het toevoegen van muziek e.d.

#9 09-04-2013 11:43

peterp0st
The Postman

Inderdaad ik ben gewoon een beetje aan het uitproberen maar in denk dat toch maar even de handleiding ga raadplegen  smile

Ik kan het filmpje alleen maar afspelen met iMovie

p17nnfqk461n1q1j4rsj21nclfa93.png

Last edited by peterp0st (09-04-2013 15:29)

#10 09-04-2013 20:56

Sypie
24/7 MacGek

Je moet het filmpje, na het monteren ook delen. Boven in de menubalk staat "Deel" Kies daar voor iTunes en het wordt omgezet naar iTunes. Altijd handig.

Wanneer je beeld en geluid moet mengen in iMovie zorg je er voor dat je eerst het beeld hebt en dat je daarna het geluid op de betreffende video sleept. iMovie is immers een video-programma, wat de basis is. Het geluid komt op de tweede plaats.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Board footer