Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#21 28-09-2013 11:12

Peter
Doorknoper

Re: iOS7 Ervaringen, tips & tricks.

De werking van iOS7 is wezenlijk anders. Als een app een aantal uren niet wordt gebruikt, wordt hij toch in de achtergrond uitgeschakeld, terwijl het icoon nog steeds in de "actieven" lijst blijft staan.

Catch the noodle before you go freak!wink

#22 30-09-2013 14:02

Peter
Doorknoper

Ga naar de voorkeuren "Wallpapers" (ik weet niet hoe dat in een NL systeem heet. Kies de donkerblauwe links bovenaan en je bent van dat helle licht in je ogen af. Ik had er ook problemen mee als ik s'nachts ging kijken hoe laat het was......

FaceTime-Audio is ook nieuw, zoals ik hiervoor al eerder aan gaf. Maar ik heb nu geleerd dat je hiervan ook gebruik kunt maken als je gewoon onderweg in je GSM-netwerk zit. Het wordt dan natuurlijk wel verwerkt in de data-verbruik.

#23 30-09-2013 19:59

Peter
Doorknoper

Oei Oei het gat is nog niet gedicht met iOs7.0.2

#24 01-10-2013 17:57

Peter
Doorknoper

In de VS is Apple aangeklaagd door een mevrouw, omdat ze de iOS7 update heeft gedaan en nu erg veel last heeft van de vele "trasitions" die nu voorbij komen. Hiermee wordt het wegswipen van schermpjes bedoeld als je b.v. in Safari op een link drukt. Maar er zitten er idd veel meer in iOS7 verborgen. Ze zegt dat ze er hoofdpijn van krijgt en terug wil naar iOS6 en dat dat niet kan en dat ze daarom een rechtszaak begint. Acht ja.... als je in de VS rondloopt en kunt die ene harde wind niet tegenhouden en er loopt toevallig een verkeerde achter je, dat weet je dat er een kans is dat je voor de rechter wordt aangeklaagd. Land zonder humor, mensen zonder humor en een tekort aan cultuur.

#25 02-10-2013 21:12

BMW-4-Ever
Motormuis

Mijn vrouw wil ook terug naar 6 hoor.
Buiten de (lelijke) nieuwe looks is het echte probleem dat de iPhone nu nog geen dag op een batterij doet, was voorheen methaar gebruik 3 tot 4 dagen.
Iemand daar al een fix voor gezien?

#26 02-10-2013 21:46

Peter
Doorknoper

Staan alle apps nog open? Ik heb echt.minstens dezelfde accuduur.

#27 02-10-2013 21:54

BMW-4-Ever
Motormuis

Apps, locatievoorziening, wifi en mobiele data uit
Onwerkbare smartphone dus nu eigenlijk, en nog geen werkdag aan accuduur.

Zo jammer dat je niet terug kunt naar 6

#28 06-10-2013 21:12

Peter
Doorknoper

Ik merk niks aan de accu. Eerder beter nu dan de laatste week in iOS6.

Nog twee handigheidjes die je meteen in de index kunt doen als je je iPhone/iPd hebt aan-geswiped....

Als je van onderaf de vinger omhoog swiped krijg je een instellingenblad voor helderheid e.d. maar ook voor Airplay, Airdrop etc. Een soort minicenter om je instellingen heel snel te bereiken.

Als je van bovenaf je vingen naar beneden swiped, krijg je je direct je agenda en ook alle zaken die vandaag zijn gebeurd. Zo kun je zien welke apps in de achtergrond een update hebben gehad en kun je direct je agenda bijwerken of de wekker zetten.

Beide swipes zijn super handig t.o.v. iOS6.

#29 07-10-2013 06:43

BMW-4-Ever
Motormuis

Tja,
nog even een collega geraadpleegd, die heeft alle iPhones en iOS al meegemaakt en uitgeplozen. Die gaf een het even af te wachten omdat het toestel na een software update eerst alles opnieuw gaat indexeren, en dat kan (hoeft dus niet) een tijd duren. Hij had er zelf geen last van gehad. Je schijnt dit proces te kunnen onderbreken door het toestel op te laden tot 100% en dan (aan de lader) te resetten. Nou geloof ik dat die ingebouwde processen er niet voor niets in zitten, dus dat resetten nog even niet gedaan.

Sinds afgelopen weekend lijkt de batterij weer zijn normale gebruiksduur te hebben.
We kijken het weer even aan deze week. . . . . . .

#30 07-10-2013 07:58

Peter
Doorknoper

Het hele installatieproces duurde op mijn "4" nauwelijks een kwartier. Tijdens de update krijg je meldingen en de belangrijkste daarvan is dat je ervoor moet zorgen dat je het apparaat niet mag loskoppelen van iTunes (Mac of PC). Ik begrijp best dat er figuren zijn die dan toch van alles uitvogelen. Dan kan je dus met een niet 100% werkende iPhone komen te zitten. Zoals ik al bij de updates schreef kwam er deze keer ook een firmware-update voor de "4" tussenin, tijdens de update. Dat is natuurlijk ook niet voor niets. Ik heb ook de indruk dat iOS7 zelflerend is en zich op de achtergrond aanpast aan de gebruiker.

Forum footer