Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 12-10-2013 12:09

peterp0st
The Postman

iCloud vraagt e-mailadres

Ik heb al een tijdje een e-mail account bij iCloud maar nou vraagt die toch of e-mail adres wil kiezen os begrijp ik het nou verkeerd en vraagt die niet om er een te maken maar om er een aan iCloud toe te voegen?

p186m27bbu1vn74k4v08dv8b4j3.png
p186m28j5d1g711shpgfbu121loq5.png

#2 12-10-2013 13:13

Peter
Doorknoper

Re: iCloud vraagt e-mailadres

Zoals k net ook al schreef is Apple achter de schermen aan het werk. Het lijkt erop dat ze aan het opschonen zijn en willen dat je per klant standaard hetzelfde account op al je apparten gebruikt. Anders zou je gemakkelijk je 5GB kunnen veelvoudigen. Dus gewoon je vaste account id invullen. Straks krijg je ook nog een melding op je andere apparaten.

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 12-10-2013 13:45

peterp0st
The Postman

Ik ben bang dat er bij mij iets anders aan de hand is.Omdat ik ben over gestapt naar een andere provider moest ik ook mijn Apple-ID veranderen maar ipv dat ik alleen het i-mail adres heb gewijzigd,heb ik een nieuw Apple-ID gemaakt.Dat is zou niet zo erg zijn,je hoeft er maar een te gebruiken en de ander gewoon negeren,alleen heb ik dan een probleem met het GameGenter  want het ID is daar ook aangekoppeld,en dus ook de voortgang van de spelletjes die ik speel,dus zou ik op een of andere manier toch dat oude ID ook willen gebruiken,tenzij ik het verkeerd begrijp en de game resultaten gewoon worden overgenomen.

p186m7ovg619951c011asq1nd9rsi3.png

#4 12-10-2013 13:57

Peter
Doorknoper

Het gemak van je Apple ID is juist dat het helemaal niets met je provider te maken heeft en dat je overal via je Apple ID kunt mailen. Dat kan niet (normaal) met de service van je provider, omdat die aan je IP is gebonden. Het was beter geweest als je er eerst even een vraag over had gesteld. Nu heb je de zaak behoorlijk in de war gegooid.

#5 12-10-2013 14:02

Peter
Doorknoper

Overigens krijg ik op de iPhone ook regelmatig de vraag of ik mijn gegevens niet wil koppelen aan het GameCenter. NOT dus. Ik speel maar 2 spellen en dat is Pinball en Wordfeut. Daar heb ik geen GameCenter bij nodig dat er alleen maar op uit is om je vol met reclame te pompen.

#6 12-10-2013 14:06

peterp0st
The Postman

Het wordt aangeraden om een actief mail-adres te gebruiken,logisch dan gaan daar de aankoop bevestigingen enz. naar toe.Ik had het mail account van mijn provider genomen maar die kan ik over een paar weken niet meer gebruiken.
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 12-10-2013 13:06[/merge_posts_bbcode]

Dus die angst van mij dat ik de voortgang van mijn spel kwijt ben is ongegrond.

#7 12-10-2013 14:58

Peter
Doorknoper

Gewoon iCloud account gebruiken.

#8 12-10-2013 15:25

peterp0st
The Postman

Natuurlijk,als je dan van provider veranderd blijft je e-mail adres het zelfde,.Ik heb nu twee Apple-ID's,ik kan toch van de oude gewoon het adres vervangen?
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 12-10-2013 14:25[/merge_posts_bbcode]

Ik heb geprobeerd m'n iCloud adres te gebruiken maar dat kan niet

p186mdffoj1vtf3mb1cic9nd7e33.png

Laatst bewerkt door peterp0st (13-10-2013 08:18)

#9 12-10-2013 17:33

Peter
Doorknoper

Misschien kan Sypie weer even bij je inloggen om het op te lossen.

#10 12-10-2013 18:27

Sypie
24/7 MacGek

Geen probleem. Maar eerst een warme douche en pizza, omdat ik vind dat ik dat na een dag hard werken wel verdiend heb.

Ik denk dat je AppleID, zoals ook je laatste afbeelding zegt: géén iCloud e-mailadres moet zijn. Vul maar eens het adres in waar je eerder een iCloud account mee aangemaakt hebt.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Forum footer