Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 20-09-2017 21:44

Peter
Doorknoper

IOS 11 Ervaringen, tips en opmerkingen.

IOS 11 geeft mij een gehhel nieuw gebruikersgevoel. Hebben jullie dat ook? Ik vind met name de menu-teksten bijzonder duidelijk en goed leesbaar.

Catch the noodle before you go freak!wink

#2 21-09-2017 12:04

Peter
Doorknoper

Re: IOS 11 Ervaringen, tips en opmerkingen.

De oplettende oplettertjes hebben waarschijnlijk ook al gezien dat er een nieuw icoontje is bijgekomen voor "Files" en dat zal bij jullie wel "Bestanden" heten. Ik vermoed dat daar de bestanden worden getoond die je met iCloud Drive beheert.

#3 21-09-2017 17:40

Paul Sondervan
Import Hagenees

Indien je die hebt, kun je daar ook Dropbox, OneDrive, Google Drive, enz. toevoegen.

#4 21-09-2017 21:42

Peter
Doorknoper

Niet vloeken in mijn kerk Paul! wink

#5 22-09-2017 00:53

Peter
Doorknoper

Er is een hoop bombarie over de nieuwe cookie feature in IOS 11, die overigens standaard aan staat. Door die instelling worden alle tracking cookies na 24 uur weggegooid. Normaliter blijf je er een paar jaar mee opgescheept zitten. In de media hebben ze het vooral over de meningsverschillen hierover maar niet over de wens van de consument.

#6 26-09-2017 15:50

Peter
Doorknoper

“Notities” is flink uitgebreid. Ik heb nog niks goed verkend maar nu kun je ook documenten naar “Notities” scannen. Ik moet nog ervaren hoe het met de kwaliteit zit.

#7 26-09-2017 21:16

Sypie
24/7 MacGek

En... je wifi gaat niet helemaal uit wanneer je deze op "uit" zet via het bedieningspaneel. Wil je je wifi écht uit hebben om batterij te besparen? Houdt dan het icoontje langer ingedrukt voor meer opties.

Houdt er wel rekening mee dat de volgende dag om 05.00 uur de wifi weer aangezet wordt. Dit is een feature die Apple ingebakken heeft, om welke reden dan ook.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#8 27-09-2017 12:54

Peter
Doorknoper

Ja daar heb ik een aantal weken geleden ook een patent over voorbij zien komen. Ik heb er nog geen speciale aandacht aan besteed maar het heeft te doen met het blijven door communiceren met andere iDevices. Je zou bv toch via Airdrop bestanden naar elkaar kunnen blijven overgooien. En verder zou er ook iets met het afdraaien van muziek via iCloud mogelijk blijven. Maar het fijne ervan zou ik nog moeten uitzoeken.

#9 27-09-2017 23:28

Peter
Doorknoper

Het IOS 11 op een iPad is wat anders dan dat op een iPhone. Ik kreeg van iemand een klacht dat de scanner op de iPad onvindbaar was in "notities". Iemand wel de scanner gevonden en zit dat "plusje" op een iets andere plek?

#10 27-09-2017 23:35

Peter
Doorknoper

Ik heb de oplossing al gevonden. Het is ook mogelijk dat je de spanmodus niet op een iPhone krijgt als je de app "Notities" niet open zet naar je iCloud.

Forum footer