Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 07-12-2009 17:46

Cuore Sportivo
Guest

Trage draadloze verbinding op iMac na overstap ADSL naar Kabel

Ik ben overgestapt van ADSL naar Kabel. (beide 20MB). De ADSL router is vervangen voor een Kabel router van Cisco Linksys. Sindsdien is de internet verbinding tussen router en mijn iMac erg traag. De laptop met windows werkt wel naar behoren.

Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?

Thnx!

Groet,
Mathijs

#2 07-12-2009 18:20

michelvdb
Rondzoeker

Re: Trage draadloze verbinding op iMac na overstap ADSL naar Kabel

Welke Linksys-router?
Bedraad of draadloos?
Hoe staan de ethernetpoorten op de PC en op de iMac? Beide moeten gelijk full duplex staan.
Zelfde provider? Dan neem je de vorige instellingen voor je LAN gewoon over. Als het eerder foutloos werkte moet het nu ook foutloos lopen.

Hier staat niets, dus iets

#3 07-12-2009 20:23

Sypie
24/7 MacGek

Ik denk:

* In de Systeemvoorkeuren -> Netwerk -> Geavanceerd -> TCP/IP -> IPv6 uitschakelen
* In de Systeemvoorkeuren -> Netwerk -> Geavanceerd -> DNS -> DNS aanpassen naar die van de nieuwe provider

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 07-12-2009 22:07

michelvdb
Rondzoeker

IPv6 zou ik niet uitschakelen. Je staat ervan te kijken hoe diep dat al door Apple in OS X 10.4 en hoger ge

Last edited by michelvdb (07-12-2009 22:07)

Hier staat niets, dus iets

#5 08-12-2009 08:26

Sypie
24/7 MacGek

IPv6 zorgt anders wel voor vertraging bij veel mensen en het wordt nog niet eens gebruikt omdat je modem/router dit 9 van de 10 keer niet ondersteunt. Het is een nog te weinig gebruikt protocol om te kunnen zeggen dat je het niet uit moet zetten. Ipv4 daarentegen is je standaard netwerkverbinding.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#6 08-12-2009 11:32

Peter
Doorknoper

Ik zou daar toch maar niet aan gaan prutsen. Je moet de oplossing in de instellingen van de router zoeken. Een Mac past zich altijd automatisch aan aan een  netwerk.

PS Dit probleem heb ik elders al eens eerder gelezen, maar ik weet niet meer waar.

Catch the noodle before you go freak!wink

#7 08-12-2009 18:55

Sypie
24/7 MacGek

Ik mis eigenlijk nog wat informatie:

Met name de vraag of het draadloos of bedraad is.

Board footer