Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 25-08-2014 10:09

Roberta
Uskoke

Re: Ik heb geen bevoegdheden

Hmm, ik kreeg de indruk dat de gecomprimeerde nummers weer terugkeerde.

#12 25-08-2014 14:39

Peter
Doorknoper

Als je een jpeg of mp3 ggat comprimeren blijft het bestand even groot en wordt voor iTunes onherkenbaar.

Catch the noodle before you go freak!wink

#13 29-08-2014 08:35

peterp0st
The Postman

Het bestand hoeft niet herkenbaar te zijn voor iTunes.
Ik wil een back-up van de muziek map op een usb-stick zetten maar die is zo'n 500 GB dat krijg ik niet op m'n stick,dus dacht ik de boel te kunnen inpakken en het in die toestand wél op m'n stick te kunnen zetten.Jammer maar die vlieger gaat dus niet op.

#14 29-08-2014 12:04

Coupe
Bugelaar

Met zo'n grote verzameling muziek rechtvaardigt dat in mijn ogen de aankoop van een extra externe HDD. Als audiofiel moet ik er niet aan denken mijn verzameling door een crash kwijt te raken. Dus sync ik regelmatig mijn iPod 160 Gb, mijn MacMini draait een automatische backup met TM op een externe HD én ik heb die muziek ook nog op een ander systeem staan dat op Linux draait, ook daar een kopie op een externe HD. Die externe HD's kosten nagenoeg niets meer, zijn kleiner dan een doosje sigaren of een iPod dus verdwijnen zó in de kast om continu mee te draaien. Én dan heb ik natuurlijk nog alles origineel op CD/DVD, maar die liggen inmiddels achter in de kast. Want info over de muziek is tegenwoordig sneller op de iPad gevonden dan dat ik het hoesje en boekje er bij moet zoeken.
Dit verhaal is niet om op te scheppen, maar gewoon om je te laten zien hoeveel gemak je van een externe HD hebt, peterPost!

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#15 29-08-2014 12:26

Peter
Doorknoper

Ik hoorde gisteren dat een externe schijf van 1 TB bij Mediamarkt nu 58 euro kost.

Catch the noodle before you go freak!wink

#16 29-08-2014 16:25

peterp0st
The Postman

ik heb een externe schijf van 3T,maar wat is nu de aanleiding van deze onderneming, ik heb lekkage gehad in m'n huis en bedacht ik me 'stel dat zo iets boven m'n computer(+externe schijf) gebeurd dan kan ik wel tien externe schijven er aan hangen maar dan ben ik toch bang dat er door schade de hele mikmak verdwijnt,je kan ook andere scenarios bedenken,brand,diefstal.Voor de goede orde ik heb een TimeCapsule een externe schijf voor de iTune bib. en een ex.schijf voor de backup.Maar ik wil dus de boel dus buiten mijn huis opslaan, iCloud is geen optie dan zit ik weer aan een abonnement vast en daar heb ik er al te veel van.

#17 29-08-2014 17:37

Sypie
24/7 MacGek

Als je het goed wilt doen: 2 NAS-sen: 1 bij jou thuis en 1 bij iemand die je vertrouwt thuis. 's  Nachts laat je de NAS-sen synchroniseren zodat je geen last hebt van vertraging in je internetverbinding. Kost een paar knaken maar je hebt een redelijk solide oplossing.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Board footer