Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 13-12-2017 23:21

Sypie
24/7 MacGek

Outlook .PST-bestand overzetten naar Mail op de Mac?

Voor een overstapper ben ik aan het kijken of ik zijn mailarchief, opgebouwd in Outlook onder Windows, kan overzetten naar Mail op de mac.

Dit proces heeft best nog wat voeten in de aarde omdat Mail niet standaard .PST bestanden kan importeren... Gemiste kans. Ik heb gezocht naar converters die dit kunnen doen maar daar moet je dik voor betalen. Dat doen we uiteraard liever niet.

Om de archieven te importeren in mail moet je de volgende stappen doorlopen:
Installeer op de betreffende PC een oude versie van Thunderbird, bij voorkeur versie 17. Dit is een (erg) oude versie maar die kan nog wel .PST bestanden importeren. De nieuwere versies lopen daar op vast, je kunt bij de laatste versies ook niet meer voor Outlook kiezen bij het importeren (dit is grijs gemaakt en uitgeschakeld).

Wanneer je de .PST hebt geïmporteerd in Thunderbird kun je de boel naar een .MBOX formaat weer exporteren. Dit bestand kun je met bijvoorbeeld een USB-stick kopiëren naar je Mac.

Op je Mac kun je in Mail je .MBOX bestand importeren in Mail.

Lees de EDIT onderaan een paar berichten verderop.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#2 14-12-2017 09:24

Deskman
Opperdummie

Re: Outlook .PST-bestand overzetten naar Mail op de Mac?

Ik heb er nooit mee te maken gehad maar wat gebeurt er als je de mail gewoon via IMAP weer synchroniseert met de server en dan ophaalt met Mail?
Als het ‘heen’ netjes werkt is het ophalen geen punt meer.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#3 14-12-2017 22:06

Sypie
24/7 MacGek

Klopt, dit zou ook mijn gedachte zijn. Helaas zijn de archiefbestanden lokaal op de PC en niet op de server. Mocht het op de server zijn dan was het nog prima te doen. Doordat het offline bestanden zijn moet je andere oplossingen bedenken...

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 15-12-2017 17:37

Deskman
Opperdummie

Lokaal de bestanden in het mailprogramma inlezen, synchroniseren en weer terughalen in mail...

Ik heb dat wel eens gedaan voor iemand die nog steeds POP gerbuikte en eindelijk tot het inzicht was gekomen dat IMAP handiger was. Maar daarvoor moest wel het lokale archief terug naar de server.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#5 18-12-2017 23:53

Sypie
24/7 MacGek

EDIT:

Uiteindelijk heb ik het anders op moeten lossen. De methode van Thunderbird werkt alleen met een oude versie waar het importeren van Outlook PST bestanden nog mogelijk is. Dat ging 'm uiteindelijk niet worden.

Toen kwam ik tijdens mijn zoektocht een andere en veel makkelijkere manier tegen: wanneer het eerste account een POP3 e-mail-account is maak dan een tweede account aan en stel die in als IMAP account. Vervolgens kun je de archiefmappen IN outlook van het POP3 account naar het IMAP account slepen en verplaatsen. Daarna gaat Outlook de boel synchroniseren met de server. Zo hoef je niks aan de originele e-mailberichten te doen, behoud je de structuur van de mappen en mails én ben je redelijk vlot klaar.

Daarna (of zelfs tijdens dit proces) kan Mail op de mac de mail netjes ophalen en komt de hele mappenstructuur netjes in Mail te staan.

Forum footer