Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 15-11-2011 12:49

peterp0st
The Postman

tweede scherm hoofdscherm maken

Ik heb een iMac en als je daar een tweede scherm rechts naast zet sluit die de sleuf voor je cd af.De oplossing zou zijn zet je tweede scherm recht voor en de iMac rechts er naast,en maak dan van je monitor je hoofdscherm(dus met de menubalk en dock op bureaublad)Volgens de helpdesk van Apple kan dat niet.Nu moet ik de computer verdraaien om er een cd in te doen,dat is niet zo erg maar toch,is er nou geen sjiekere oplossing?

grt.Peter

Laatst bewerkt door peterp0st (15-11-2011 19:35)

#2 18-11-2011 11:12

Sypie
24/7 MacGek

Re: tweede scherm hoofdscherm maken

Het kan wel. Sterker nog: het kan heel simpel!

1: Sluit het 2e scherm aan
2: Open Systeemvoorkeuren -> Beeldschermen
3: Klik op het tabblad Rangschikking
4: In

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 20-11-2011 12:09

peterp0st
The Postman

Sypie,het lukt niet.Waar ik het scherm met witte balk naar versleep,dock en menubalk blijven op het scherm van de computer staan

#4 20-11-2011 14:19

Peter
Doorknoper

Ik heb nu ook Lion maar geen tweede display. Wat zie je in je systeemvoorkeuren bij beeldschermen? Zie je wel de witte balk? Kun je de functies van de twee schermen op elkaar afstemmen? Dat moet eerst goed staan n.l.

Catch the noodle before you go freak!wink

#5 20-11-2011 14:47

peterp0st
The Postman

Ik weet niet hoe je functies op elkaar af moet stemmen maar ik vraag me af of dit wel nodig is het gaat hier om apparaten van de zelfde firma.

Laatst bewerkt door peterp0st (20-11-2011 15:33)

#6 20-11-2011 15:50

Peter
Doorknoper

Peter, wij kunnen niet met je meekijken op je scherm. Misschien dat dat wel lukt als je kunt omschrijven wat je ziet in de systeemvoorkeuren van de beeldschermen. Daar moet je keuzes kunnen maken als er meerdere schermen aanwezig zijn. Het fysieke deel is duidelijk. Vanwege het gebruik van je DVD-drive moet je de iMac rechts zetten.
Je kunt de schermen verschillende functies geven. Je kunt de twee schermen zelfs als

#7 20-11-2011 16:05

peterp0st
The Postman

Bij de instellingen voor beeldschermen heb ik de keuze uit drie tabbladen;Beeldscherm(resoluties,helderheid)Rangschikking(waar ik dus de schermen kan verslepen)Kleur(open profiel,verwijder profiel,kalibreer)
Ik had graag een plaatje aan dit bericht willen invoegen maar dat lukt me niet.

455_1321799035.png
edit;nu wel zie ik

Laatst bewerkt door peterp0st (20-11-2011 16:05)

#8 20-11-2011 16:18

Peter
Doorknoper

Nee, is onzichtbaar. Je kunt dat plaatje beter vanaf je bureaublad hier uploaden in onze galerij in de rubriek "Hardware"" en dan doorlinken in je bericht. Als je het even upload, zal ik je vorige bericht wel even aanpassen, zodat we het allemaal kunnen zien.

#9 20-11-2011 16:25

peterp0st
The Postman

Jammer ik zie hem wel,ik heb het plaatje inmiddels naar de galerij verstuurd.en nog eens jammer want ik moet nu helaas de deur uit en ben voorlopig offline.

Laatst bewerkt door peterp0st (20-11-2011 16:36)

#10 20-11-2011 16:35

Peter
Doorknoper

Zo, ik heb het even aangepast. Je eerste link kwam vanachter jouw account bij Google, waardoor je het alleen zelf kon zien omdat je was ingelogd. Onze eigen Galerij is veel handiger en daardoor zijn we niet afhankelijk van andere servers en dus veel sneller. wink

Ik zie de witte balk links, waar Sypie het over had. Kun je die niet naar het rechtse scherm verslepen?

Forum footer