Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 31-01-2012 13:56

peterp0st
The Postman

uitbreiden RAM geheugen

Er is hier al eerder over bericht maar we zijn nu een paar jaar verder.Is het nog steeds zo dat je Mac soepeler werkt als het geheugen maximaal is?
Ik net Mactracker geinstalleerd om te kijken wat voor soort geheugen er in mijn Mac zit maar daar kom ik niet uit.Is het echt zonder risico om een alternative module te nemen en dus niet die in de Apple store worden aangeboden?Ik zag dat Kingston kta (kingston tested apple)modules heeft is dat betrouwbaar?Het verschil in prijs is groot en dan is het ook niet zo erg als blijkt dat de uitbreiding geen nut heeft,dat risico van een paar tienjes durf ik wel te nemen.Maar welke moet voor mijn Mac nemen.

Laatst bewerkt door peterp0st (31-01-2012 15:16)

#2 31-01-2012 15:50

Peter
Doorknoper

Re: uitbreiden RAM geheugen

Kingston is zowat de top maar die heeft ook. Erschillende kwliteiten. Ik denk dat het geen moer uitmaakt als je maar de juiste types neemt. Verder heeft max RAM meer merkbaar effect op oudere Macjes dan op nieuwe. Maar het maximum erin is altijd het beste. Goede winkel is www.ramdirect.com

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 31-01-2012 15:58

peterp0st
The Postman

Dank je als het niet uitmaakt dan ga ik voor zo'n kta Kingston,een merkt wat Apple oa ook gebruikt.Maar hoe kom ik er nou achter wat er in mijn computer zit?Moet ik hem daarvoor openmaken?

#4 31-01-2012 16:56

peterp0st
The Postman

Ik heb ze hier besteld,ging heel eenvoudig ik hoefde alleen het serie nummer van de iMac op te geven(en afrekenen natuurlijk)

#5 31-01-2012 18:38

Peter
Doorknoper

Op Youtube staan allerlei filmpjes hoe je je RAM moet insteken. Maar ik dacht dat jij al aan het max van 8 GB zat?

#6 31-01-2012 18:49

peterp0st
The Postman

ha ha ha ,dat wel, maar bij mij is de max 16 (ik heb nog twee banken over)  wink

Laatst bewerkt door peterp0st (31-01-2012 18:55)

#7 31-01-2012 19:34

Peter
Doorknoper

Dan zou ik hem ook vol knallen.

Forum footer