Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 23-01-2008 22:55

Sypie
24/7 MacGek

[Opgelost]Mijn FireFox vliegt er constant uit.

Onder Leopard, zonder gekke software vliegt spontaan FireFox er uit. Opstarten, paar keer stuiteren in het Dock en daarna weer weg.

Eens mijn bevoegdheden gecontroleerd en hersteld daar kwam deze melding uit voort:

Bevoegdheden voor 'iMac' controleren
Waarschuwing: SUID-bestand 'usr/libexec/load_hdi' is gewijzigd en wordt niet hersteld.
Waarschuwing: SUID-bestand 'System/Library/PrivateFrameworks/DiskManagement.framework/Versions/A/Resources/DiskManagementTool' is gewijzigd en wordt niet hersteld.
Waarschuwing: SUID-bestand 'System/Library/PrivateFrameworks/DesktopServicesPriv.framework/Versions/A/Resources/Locum' is gewijzigd en wordt niet hersteld.
Waarschuwing: SUID-bestand 'System/Library/PrivateFrameworks/Install.framework/Versions/A/Resources/runner' is gewijzigd en wordt niet hersteld.
Bevoegdheden verschillen op 'private/var/log/secure.log', moeten zijn '-rw------- ', zijn nu '-rw-r----- '
Waarschuwing: SUID-bestand 'System/Library/PrivateFrameworks/Admin.framework/Versions/A/Resources/readconfig' is gewijzigd en wordt niet hersteld.
Waarschuwing: SUID-bestand 'System/Library/PrivateFrameworks/Admin.framework/Versions/A/Resources/writeconfig' is gewijzigd en wordt niet hersteld.
Waarschuwing: SUID-bestand 'usr/libexec/authopen' is gewijzigd en wordt niet hersteld.
Waarschuwing: SUID-bestand 'System/Library/CoreServices/Finder.app/Contents/Resources/OwnerGroupTool' is gewijzigd en wordt niet hersteld.
Bevoegdheden verschillen op 'Library/Internet Plug-Ins/Flash Player.plugin/Contents/Resources/English.lproj/Localized.rsrc', moeten zijn '-rw-rw-r-- ', zijn nu '-rw-r--r-- '
Bevoegdheden verschillen op 'Library/Internet Plug-Ins/flashplayer.xpt', moeten zijn '-rw-rw-r-- ', zijn nu '-rw-r--r-- '
Waarschuwing: SUID-bestand 'System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/MacOS/ARDAgent' is gewijzigd en wordt niet hersteld.
Groep verschilt op 'Library/PreferencePanes', moet zijn '0', groep is '80'.
Bevoegdheden verschillen op 'Library/PreferencePanes', moeten zijn 'drwxr-xr-x ', zijn nu 'drwxrwxr-x '

Het controleren van de bevoegdheden is voltooid

Bevoegdheden voor 'iMac' worden hersteld
Waarschuwing: SUID-bestand 'usr/libexec/load_hdi' is gewijzigd en wordt niet hersteld.
Waarschuwing: SUID-bestand 'System/Library/PrivateFrameworks/DiskManagement.framework/Versions/A/Resources/DiskManagementTool' is gewijzigd en wordt niet hersteld.
Waarschuwing: SUID-bestand 'System/Library/PrivateFrameworks/DesktopServicesPriv.framework/Versions/A/Resources/Locum' is gewijzigd en wordt niet hersteld.
Waarschuwing: SUID-bestand 'System/Library/PrivateFrameworks/Install.framework/Versions/A/Resources/runner' is gewijzigd en wordt niet hersteld.
Bevoegdheden verschillen op 'private/var/log/secure.log', moeten zijn '-rw------- ', zijn nu '-rw-r----- '
Waarschuwing: SUID-bestand 'System/Library/PrivateFrameworks/Admin.framework/Versions/A/Resources/readconfig' is gewijzigd en wordt niet hersteld.
Waarschuwing: SUID-bestand 'System/Library/PrivateFrameworks/Admin.framework/Versions/A/Resources/writeconfig' is gewijzigd en wordt niet hersteld.
Waarschuwing: SUID-bestand 'usr/libexec/authopen' is gewijzigd en wordt niet hersteld.
Waarschuwing: SUID-bestand 'System/Library/CoreServices/Finder.app/Contents/Resources/OwnerGroupTool' is gewijzigd en wordt niet hersteld.
Bevoegdheden verschillen op 'Library/Internet Plug-Ins/Flash Player.plugin/Contents/Resources/English.lproj/Localized.rsrc', moeten zijn '-rw-rw-r-- ', zijn nu '-rw-r--r-- '
Bevoegdheden verschillen op 'Library/Internet Plug-Ins/flashplayer.xpt', moeten zijn '-rw-rw-r-- ', zijn nu '-rw-r--r-- '
Waarschuwing: SUID-bestand 'System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/MacOS/ARDAgent' is gewijzigd en wordt niet hersteld.
Groep verschilt op 'Library/PreferencePanes', moet zijn '0', groep is '80'.
Bevoegdheden verschillen op 'Library/PreferencePanes', moeten zijn 'drwxr-xr-x ', zijn nu 'drwxrwxr-x '

Het herstellen van de bevoegdheden is voltooid

De naam van mijn thuismap is niet veranderd, dit heb ik gecontroleerd en ook andere applicaties doen het normaal.

Zou dit een gevolg zijn van Office 2008 voor de Mac?

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#2 23-01-2008 23:00

J.C.
Gebruikers

Re: [Opgelost]Mijn FireFox vliegt er constant uit.

Probeer eens in en uit te loggen

#3 24-01-2008 00:09

Peter
Doorknoper

En er wordt ook niks hersteld, want het zijn allemaal veel te grove fouten om te herstellen.....

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#4 24-01-2008 08:52

Sypie
24/7 MacGek

Ik heb een keer in- en uitgelogd en nu lijkt het goed te gaan. Het is even afwachten wat het verder deze dag/avond zal doen.

Ik denk dat ik maar eens even de installatie-DVD op moet zoeken. Dan kan ik misschien van daaruit schijfhulpprogramma draaien om te zien of er iets hersteld kan worden. Ik heb werkelijk geen idee wat dit veroorzaakt kan hebben.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 24-01-2008 10:47

Peter
Doorknoper

Als er foutjes in je systeem zitten worden die (meestal) met updates (systeem optimaliseren) wel weggeveegd.
Maar als je dergelijke foutmeldingen hebt staan, vraag ik me af of je wel een update kunt doen.

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#6 24-01-2008 16:17

J.C.
Gebruikers

Zijn dat die SUID meldingen? Daar heb ik er namelijk ook een hoop van...

#7 25-01-2008 13:00

Roberta
Uskoke

P.s.: er is een nieuwe update van FireFox. Deze al ge

#8 25-01-2008 15:31

Electr0n
Gast

Misschien ligt het niet aan Leopard maar puur aan Firefox? heb je de laatste patches of updates geinstalleerd?

"As ge slaopt de ge lacht, dan ben de mergevruug blij"

#9 25-01-2008 20:41

Sypie
24/7 MacGek

Het gaat op zich nu weer goed, en dat na 1 keer uitloggen en weer inloggen (nog steeds geen herstart). De Mac is nog steeds niet uit geweest.

Ik heb FireFox op updates laten controleren maar er wordt gemeld dat die er niet zijn. Op dit moment draai ik versie 2.0.0.11. Dat is volgens mozilla zelf ook de laatste versie. Beetje vreemd.

#10 28-02-2008 22:21

Sypie
24/7 MacGek

Na dit laatste bericht heb ik dit verschijnsel niet meer gehad. Uit- en inloggen was dus de oplossing.

Forum footer