Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 16-03-2013 14:39

Peter
Doorknoper

Actuele Forum-evaluatie.

Door een aantal meldingen van forum-problemen, is het goed om deze in een centraal topic te behandel en om een evaluatie te maken om die problemen op te lossen.
Meldt s.v.p. je probleem, ook al staat het al in de lijst. Er kunnen problemen zijn die veroorzaakt worden door instellingen op je Mac danwel door instellingen op het forum. We moeten eerst een goed beeld krijgen en dan kunnen we gericht aan oplossen gaan werken.

Bekende problemen:

1. Posten duurt te lang waardoor mensen meerdere keren op de knop klikken en de post dus evenredig veel keren wordt aangevuld met dezelfde tekst.

2. Problemen met inloggen en ingelogd blijven.

3. Problemen met posten, waarbij steeds opnieuw enkele controle-vragen moeten worden ingevuld.

4. Problemen die nog niet gemeld zijn.

Ik heb zelf alleen probleem "1" gemerkt. Daarom neem ik nu wat geduld bij het posten. Ik heb ook gemerkt dat dit probleem soms weg is.

Catch the noodle before you go freak!wink

#2 16-03-2013 15:28

Peter
Doorknoper

Re: Actuele Forum-evaluatie.

Vergeet niet om je systeemversie en Safari versie bij het probleem te ztten svp.

#3 16-03-2013 16:55

Maya46
Vliegnimf

> Ik moet regelmatig (niet altijd) enkele malen 2-3 of 4 keer een vraag beantwoorden voordat ik kan posten.
Verder kon ik vanmorgen niet posten en na de 3e poging stond mijn bericht er 3 keer op.
Ik gebruik Versie 5.1.8 (6534.58.2) van Safari op een Mac OS X versie 10.6.8
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 16-03-2013 14:55[/merge_posts_bbcode]

en moest nu net opnieuw een vraag beantwoorden om te kunnen posten

Chi pecora si fa, il lupo mangia ...........

#4 16-03-2013 17:00

Paul Sondervan
Import Hagenees

Bij werkt "Nieuwe berichten" alleen op de dag zelf.
Als ik de volgende dag kijk, dan zijn altijd alle berichten aangemerkt als gelezen, terwijl er diverse nieuwe berichten staan.
Ook berichten van vandaag, zoals deze nieuwe draad, zijn dan aangemerkt als gelezen.

Ik werk met OS X 10.8.3 en Safari 6.0.3.

Verder mis ik een "Markeer alle topics als gelezen" op de hoofdpagina van het forum.
Die keuze staat er nu alleen onder Nieuwe berichten.

#5 16-03-2013 17:04

Coupe
Bugelaar

Ik gebruik 10.6.8 en moet met Safari of Mozilla na 10 minuten inactiviteit opnieuw inloggen, iedere keer weer. Regelmatig de controlevraag 2,3,4 of zelfs 7 keer (geteld) beantwoorden. Dan begin ik te denken dat mijn antwoorden niet goed zijn....Apple, Steve, Mac, 1
Zeer regelmatig moet ik wachten, tot 2 minuten, of mijn reactie opgenomen is, soms gaat dit fout en komt ie er 2 keer te staan. Ik heb al op het punt gestaan om het te melden bij de forumbeheerder, maar ben een weekeinde weg en gebruik nu mijn iPad.
Met mijn iPad gaat het allemaal oha wat smoother, minder problemen.
En toch heb het er allemaal voor over, gewoon omdat ik het mac4Dummies-forum een steengoed forum vind. Eén van de topics is: Stel je voor en hoe vond je ons. Nou ik heb me voorgesteld en ik vind jullie echt super!

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#6 16-03-2013 17:11

Peter
Doorknoper

Ik had zelf ook al bemerkt dat het via IOS allemaal wat vlotter werkt.

@Maya. Volgens mij moet jij met dat systeem ook Safari 6 kunnen draaien. Dat zal niet alle problemen oplossen, maar het maakt je wel veiliger op Internet.

Het vreemde is dat ik via de PPC G5 op 10.5 en ook via Safari 5 ook geen vragen hoef te beoordelen. De wachttijd bij het posten blijft gelijk. Ik vroeg me al af of het met caches op de server te maken heeft. We hebben dit fenomeen "vroeger" ook op diverse andere fora meegemaakt.

#7 16-03-2013 17:11

Peter
Doorknoper

Het vreemde is dat voorgaande post weer als een fluitje liep......

#8 16-03-2013 17:12

Peter
Doorknoper

en deze ook dus......

#9 16-03-2013 17:14

BMW-4-Ever
Motormuis

Problemen 1 en 3 worden hier ervaren op het MacBook
OS = 10.6.8.
Safari = 5.1.8.

#10 16-03-2013 18:18

Maya46
Vliegnimf

Geen idee Peter hoe ik Safari 6 er op moet krijgen?

Chi pecora si fa, il lupo mangia ...........

Board footer