Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 19-09-2013 10:21

Peter
Doorknoper

iOS7 Ervaringen, tips & tricks.

Gisteren iOS7 geïnstalleerd en vandaag al meteen ermee aan de slag.Ik moet zelf bekennen dat iOS6 al wel heel vertrouwd was geworden en dat ik nog aan de nieuwe "look" moet wennen. Sommige dingen zijn veranderd en er zijn dingen bijgekomen.

Apps sluiten.

Als je (net als in iOS6) 2x drukt op de home-knop, krijg je de actieve apps te zien. In iOS7 zie je dan onder de icoon en erboven het bijbehorende blad. Je kunt dan snel naar het blad swipen om het weer te gebruiken, maar om de app te sluiten moet je dat blad naar boven slepen. Je kunt zelfs met 2 vinger tegelijk twee apps tegelijk sluiten als je wilt.

Nu weer aan het werk, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, tips & tricks.

Catch the noodle before you go freak!wink

#2 19-09-2013 10:48

Peter
Doorknoper

Re: iOS7 Ervaringen, tips & tricks.

Safari lijkt sneller. Helemaal opnieuw geprogrammeerd. In iOS6 had je onderin doorlopend het grijze balkje met je favorieten e.d. Bij pagina's waarin je naar beneden kunt scrollen, verdwijnt dit balkje nu automatisch en kunt die ruimte vrij voor echte weergave. Het balkje komt tevoorschijn als je onderaan even tikt.

#3 19-09-2013 11:03

Peter
Doorknoper

Batterijduur lijkt ook weer verbeterd, maar in eerste instantie denk ik dat de servers al enige tijd op dit systeem waren ingesteld en dat daardoor in iOS6 de batterij in de laatste week meer werd belast.

#4 19-09-2013 11:21

Peter
Doorknoper

Het zal iedereen ook al wel zijn opgevallen dat je nu op het hele scherm kunt "swipen" op je telefoon aan te zetten.

In de nieuwe versie van iTunes is ook iets veranderd. Je kunt nu geen apps meer verslepen van het ene scherm naar het andere. Althans mij viel op dat ik zelfs geen icoon meer kon aanklikken om te verwijderen. Dat doe je nu dus alleen vanuit de linker lijst. Misschien heeft iemand anders wel een methode gevonden om de icons in het scherm te selecteren en te verslepen?

#5 19-09-2013 12:28

Coupe
Bugelaar

Slepen van icoontjes:
Volgens mij nix aan veranderd. Gewoon lang aanraken, het kruisje gaat aan en de hele bliksemse boel begint je wakker te schudden, icoontje naar de onderbak slepen en volgende pagina tevoorschijn slepen, icoontje uit de onderbalk op je gewenste plek zetten.
KKDWD!

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#6 19-09-2013 12:53

Peter
Doorknoper

Slepen van iconen op de iPhone is niet het probleem. Je kon in iTunes hetzelfde en dat kan nu niet meer.

FaceTime Audio.

Daarnet een test gedaan met FaceTime audio met Olof. De kwaliteit is verbluffend. En nu Ziggo alle modems heeft opengegooid voor hun klanten, is het toch wel gaaf dat je via wifi nu gratis even kunt leuteren met andere iPhone/iPad bezitters, als die tenminste ook in een wifi zitten en iCloud gebruiken.

#7 20-09-2013 15:41

Peter
Doorknoper

Er valt me nog iets op, dat ik me niet kan herinneren of dat ook in iOS6 aanwezig was.
Als je iemand selecteert in de telefoon app en je scrolt naar onderen, kun je die persoon blokkeren zodat je voor hem/haar onbereikbaar bent....... Ben benieuwd of iemand nog even kan posten of dit nu wel echt nieuw is???

#8 20-09-2013 16:01

Sypie
24/7 MacGek

Dat is de "niet storen" functie. Daarmee kun je mensen ook toestaan om je juist wél te mogen storen tijdens deze instelling.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#9 20-09-2013 17:23

Peter
Doorknoper

Sypie schreef:

Dat is de "niet storen" functie. Daarmee kun je mensen ook toestaan om je juist wél te mogen storen tijdens deze instelling.

Nee in iOS7 kun je nu per persoon uitmaken of die je wel of niet mag bellen...... Dat is een andere functie en is nieuw. Heb het er net even over gehad met Justhan en die meende dat het ook nieuw was.

#10 20-09-2013 18:17

Justhan
Wichelvrouwtje

De "niet storen"functie, zat al in iOS6, heel makkelijk tijdens vergaderingen of andere momenten waarop je echt niet gestoord wilt worden. Maar het echt uitsluiten van bepaalde telefoonnummers is een nieuwe. Ik las zelfs dat alle andere functies die gekoppeld zijn aan het telefoonnummer - zoals sms, Facetime e.d.- ook niet meer toegankelijk zijn voor dat specifieke geblokkeerde nummer. Trouwens wel alleen voor de Apple-functies en (zover ik begrepen heb) niet voor bijv. Whatsapp.

Laatst bewerkt door Justhan (20-09-2013 18:18)

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

Forum footer