Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#31 07-10-2013 18:24

BMW-4-Ever
Motormuis

Re: iOS7 Ervaringen, tips & tricks.

Peter schreef:

..... de belangrijkste daarvan is dat je ervoor moet zorgen dat je het apparaat niet mag loskoppelen van iTunes (Mac of PC). ......

Heb ik het daar fout gedaan dan? Update gewoon via de WiFi binnengehaald, de installatie ging daarna vanzelf van start. Toestel heeft niet aan iTunes gehangen........ (en nog steeds niet eigenlijk)

#32 07-10-2013 19:27

Sypie
24/7 MacGek

Tegenwoordig kan iOS ook OTA* updaten.

* Over The Air

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#33 07-10-2013 19:28

Peter
Doorknoper

BMW-4-Ever schreef:
Peter schreef:

..... de belangrijkste daarvan is dat je ervoor moet zorgen dat je het apparaat niet mag loskoppelen van iTunes (Mac of PC). ......

Heb ik het daar fout gedaan dan? Update gewoon via de WiFi binnengehaald, de installatie ging daarna vanzelf van start. Toestel heeft niet aan iTunes gehangen........ (en nog steeds niet eigenlijk)

Dan maak je dus niet automatisch een veiligheids-backup.

Catch the noodle before you go freak!wink

#34 08-10-2013 06:45

BMW-4-Ever
Motormuis

Ik heb dus de OTA update gedaan, gewoon omdat het toestel aangaf dat er update beschikbaar was. Al hem vanavond eens aan het MacBook hangen. . . . . .

#35 08-10-2013 09:41

Peter
Doorknoper

Dat gaat nou niks meer uitmaken denk ik.

#36 08-10-2013 10:42

Peter
Doorknoper

Voor mij is het vanaf het begin een normale zaak geweest om mijn iPhone via iTunes te beheren. Daarmee begint ook het proces, met de registratie. In iTunes kun je eenvoudig instellen hoe je je iPhone synchroniseert en of je wel of niet een back-up wil hebben op je Mac/PC of in iCloud. En alles wat je instelt gebeurt in de achtergrond, dat is erg aangenaam. In iTunes klik je dan ook aan dat je dat beheer ook via wifi wilt. Dan hoef je hem er nauwelijks meer aan te hangen met het kabeltje.

#37 11-10-2013 10:55

Peter
Doorknoper

In Safari zit nog een mooi foefje verwerkt. Als je nu surft, wordt de vorige pagina in het geheugen opgeslagen en kun je heel snel terug door van buiten het scherm van rechts naar links te swipen. Weer terug naar de andere doe je andersom van links naar rechts. Je kunt dus heel snel in je geheugen verder terug bladeren door te swipen van links naar rechts.

Ben benieuwd of ik nu nog meer handigheidjes tegenkom. Mensen die nog in iOS6 "hangen", hebben bovenstaande handigheidjes dus niet ter beschikking. wink

#38 12-10-2013 11:04

storko
BelBusBengel

Peter schreef:

In Safari zit nog een mooi foefje verwerkt. Als je nu surft, wordt de vorige pagina in het geheugen opgeslagen en kun je heel snel terug door van buiten het scherm van rechts naar links te swipen. Weer terug naar de andere doe je andersom van links naar rechts. Je kunt dus heel snel in je geheugen verder terug bladeren door te swipen van links naar rechts.

Ben benieuwd of ik nu nog meer handigheidjes tegenkom. Mensen die nog in iOS6 "hangen", hebben bovenstaande handigheidjes dus niet ter beschikking. wink

dat forward en backward swipen kon ik al met mijn palm pixi.en die is ondertusen 3 jaar oud. Ik lees op diverse forums dat ze aardig wat zaken van webos hebben afgekeken. Hindert niets, op deze manier wordt het nog eens wat met IOS.

C'est des hommes et d'eux seulement qu'il faut avoir peur, toujours.

#39 13-10-2013 15:14

Peter
Doorknoper

Ik heb voor mezelf nu wel de optimale tricky gevonden. Ik had het eerder al over het blokken van groepen, maar dat is al kinderlijk eenvoudig mogelijk. Je zet je familie in je favorieten en als je je iPhone dan op "niet storen" zet, zijn zij de enigen die je wel kunnen bereiken. Op die manier heb je s'avonds en in het weekend geen last van zakelijke bellers.

#40 13-10-2013 19:14

Justhan
Wichelvrouwtje

Da's inderdaad een hele fijne tip Peter!

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

Forum footer