Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 03-11-2013 00:01

rdebruin
Guest

Time capsule als wifi versterker

Goedeavond,

Mijn situatie is de volgende:

Begane grond meterkast met KPN routeer/modem. Sinds vervangen modem is wifi bereik in huis, met name in woonkamer op 1e verdieping dramatisch. Ik was al in het bezit van time capsule 2tb.
Ik probeer nu de time capsule vanwege zijn krachtigere wifi signaal te gebruiken om als router te dienen.

Ik heb TC verplaatst naar 1e verdieping en rechtstreeks aangesloten met netwerkkabel met kpn router meterkast.

Via airport configuratie heb ik draadloos netwerk op TC aangemaakt. Dit netwerk is zichtbaar.
Mijn KPN router geeft ook SSID nog aan. Bij het kiezen van wifi van TC werkt dit niet echt betrouwbaar. Soms snel, soms langzaam, soms niet.

Mij is geadviseerd om de wifi functie van router uit te schakelen.  Als ik dit doe hoe ik mijn eigen draadloos netwerk over, maar hierna werkt TC wifi blijkbaar helemaal niet meer. Zie wel volle ontvangst, maar internet werkt niet dan.

Voorlopig alles maar teruggezet naar kpn router wifi (1mbps)

Bij het tabblad netwerk in de airport configuratie heb ik de brugmodus uitgeschakeld.

Wie kan me helpen om e.e.a. goed te krijgen?

Alvast bedankt voor jullie help.

Groet, Rogier

#2 03-11-2013 08:51

Sypie
24/7 MacGek

Re: Time capsule als wifi versterker

De Time Capsule heeft ook een aantal netwerkpoorten achterop zitten. Heb je geprobeerd om te controleren of het netwerk via die netwerkaansluiting wél werkt? Dus zonder wifi van de router en zonder wifi van de Time Capsule.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 03-11-2013 10:02

rdebruin
Guest

Die werken wel, want heb de TC wel als switch in gebruik voor interactieve tv. Dat werkt goed.

#4 03-11-2013 13:29

Peter
Doorknoper

Even terug naar het begin. Heb je wel gekeken of het KPN-modem (na vervanging) wel op een zo vrij mogelijk kanaal stond ingesteld?

Ik heb hier een modem van Ziggo met wifi. Ik heb in die wolk ook mijn eigen wifi-netwerk gemaakt incl. Apple TV e.d. en ik heb nergens last van. Veel problemen zijn terug te leiden naar de instellingen en de kanaal-keuze is zowat de belangrijkste.

Catch the noodle before you go freak!wink

#5 04-11-2013 00:00

rdebruin
Guest

Ik heb volgens mij vrij wifi kanaal op channel 4.

Vlakbij mijn router/modem heb ik speedtest gedaan, daar haal ik wel substantiele verbinding. De V8 van KPN staat ook bekend om zijn zwakke wifi signaal

Mijn gedachte was om de TC te gebruiken als wifi router vanaf de 1e verdieping, maar dat krijg ik niet goed voor elkaar.

#6 04-11-2013 07:35

Sypie
24/7 MacGek

De volgende zaken zijn denk ik handig om te doen wanneer je deze opzet wilt hebben:

* Wifi van de modem uitzetten
* TC op kanaal 4 laten werken op de 2,4GHz band (5GHz hoeft nog niet eens aan te staan)
* De DHCP-functie laten doen door het modem
* De TC op Bridged (brugmodus) zetten
* SSID zichtbaar laten blijven, in te stellen op de TC
* Probeer het eerst eens zonder beveiliging en ga daarna steeds een stapje verder de beveiliging opschroeven van je wifi.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Board footer