Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 09-07-2014 18:30

appellover
Guest

Time Machine

Hallo,
Probeer met externe HD time machine te activeren.Wil dus deze Western D. schijf gebruiken voor Time Machine.
Maar TM geeft aan: TM niet geconfigureerd.
Heb de schijf al gewist en is dus leeg.Ook herstel gedaan.
Ook in de finder is de schijf niet zichtbaar.
Wat te doen om deze HD te gebruiken voor TM ?

MacBookAir 13,i5;Macmini 2011;iPad 1 32gb+3G;iPad air 16GB;Iphone5.

#2 09-07-2014 19:26

Sypie
24/7 MacGek

Re: Time Machine

Welke versie van OSX heb je?

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 09-07-2014 19:57

Peter
Doorknoper

Je vraagt je wel af hoe dit nu fout kan gaan. ™ is te gebruiken van 10.5.x en als je je schijf de eerste keer aansluit krijg je meteen de vraag of je die schijf als ™-schijf wil gebruiken. Dan klik je op "ja" en dan wordt de schijf netjes voorbereid en hoepla, hij staat voor je klaar en gaat aan de slag. Wat is er in het voortraject misgegaan dat alle dummy's moeten weten?

Catch the noodle before you go freak!wink

#4 10-07-2014 10:19

Coupe
Bugelaar

Inderdaad Peter! Mijn schijf voor de TM gekocht, aangesloten en de eerste reactie van mijn MacMini op 10.6.8 was of ik 'm als TM wilde gebruiken. Ik heb ja gekozen en sindsdien draait hij tadeloos op de achtergrond....

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#5 11-07-2014 14:36

appellover
Guest

Sorry,voor de  late reactie.
De schijf werd gebruikt (op dezelfde macair) door superduper,2 jaar lang ging het prima maar met 10.9.4 begonnen problemen.
Schijf geheel gewist en dan uitsluitend gebruiken voor TM.
Het is uiteindelijk gelukt,na mac opnieuw opstarten en daarna schijf opnieuw aansluiten.Is nu weer zichtbaar in Finder.
Dank voor de reacties.
(OSX is dus Mavericks)
Groeten Ron

MacBookAir 13,i5;Macmini 2011;iPad 1 32gb+3G;iPad air 16GB;Iphone5.

#6 11-07-2014 15:38

Peter
Doorknoper

Superduper heeft bij mij ook goed gewerkt op 10.4.x Het nadeel ervan was dat dit programma elke 24 uur echt alles opnieuw gin kopiëren en dat duurt veel langer. TM houdt in een apart register bij wat er wordt gewijzigd en nieuw bijkomt en werkt dat nagenoeg doorlopend bij en is te gebruiken vanaf 10.5.x.

#7 07-09-2014 15:42

Picasso
Guest

Peter wrote:

Je vraagt je wel af hoe dit nu fout kan gaan. ™ is te gebruiken van 10.5.x en als je je schijf de eerste keer aansluit krijg je meteen de vraag of je die schijf als ™-schijf wil gebruiken. Dan klik je op "ja" en dan wordt de schijf netjes voorbereid en hoepla, hij staat voor je klaar en gaat aan de slag. Wat is er in het voortraject misgegaan dat alle dummy's moeten weten?

Ja, wat kan er fout gaan?
Voor mij ook steeds een raadsel.
Heb sinds enige dagen problemen met ™.
Nadat ik Maverick opnieuw heb geïnstalleerd omdat er een bug in mijn mail was en ik mijn documenten heb teruggezet van mijn ™-schijf (extern); de Mac weer feilloos draaide, heb ik de externe schijf gewist om die opnieuw te gebruiken als ™-schijf. Helaas, toen ging het mis. ™ is niet te activeren; een nieuwe reservekopie mislukt: melding "de reservekopieschijf "Time Machine" is niet beschikbaar. Time Machine activeren lukt ook niet.
Wie weet raad?

iMac (Retina 4K, 21.5-inch, Late 2015), processor 3,1 GHz Intel Core i5,
geheugen  8 GB 1867 MHz DDR3,
video Intel Iris Pro Graphics 6200 1536 MB

#8 07-09-2014 20:02

Peter
Doorknoper

Soms kan het helemaal mis gaan. En soms zijn oplossingen zo simpel dat je er niet eens zelf over moet gaan nadenken want dan heb je kans dat je de zaak in de war gooit.

Heb je wel geprobeerd te doen wat ik al eerder hierboven heb geschreven? Kun je aangeven wat er anders is gegaan?

#9 07-09-2014 21:48

Sypie
24/7 MacGek

Als je toch de schijf formatteert doe dat dan eens als FAT32 schijf. Ontkoppel deze, koppel deze daarna weer aan en wanneer je gevraagd wordt of TM die schijf mag gebruiken klik je op Ja.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#10 07-09-2014 22:31

Peter
Doorknoper

Dat heb ik eerder ook al aangegeven. Maar wat is er precies misgegaan? Geef de schijf (na formatteren) ook een andere naam.

Board footer