Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 23-08-2014 12:32

peterp0st
The Postman

Prullenmand kan niet geleegd worden.

Het overkomt me vaak dat ik bv iets download wat ik naar de iTune bib. kopieer.Ik haal er eerst wel wat overbodige rommel uit dat gaat al vast naar de prullenmand de rest volgt,na kopiëren,de zelfde weg  naar het mandje.Ik krijg de mededeling over juist die bestanden die ik bij voorbaat al had weggegooid en dus naar mijn idee helemaal niet actief zouden moeten zijn.

p19016la09nil146m17641ql57kr3.png

(overigens;ik krijg hem met een ander programma wel leeg maar durf daar het hier niet over te hebben want ik weet dat het "not done" om daar mee te werken)

Last edited by peterp0st (23-08-2014 12:32)

#2 23-08-2014 12:57

Peter
Doorknoper

Re: Prullenmand kan niet geleegd worden.

hahaha.... Als je alle programma's even afsluit kun je met de toetsen-combinatie wel gewoon je prullenmand legen.

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 23-08-2014 13:12

peterp0st
The Postman

Ok bedankt,nou had ik het wel geprobeerd door iTunes af te sluiten maar dat werkte niet.Ik ga het proberen maar op wat voor manier zijn die bestanden dan nog actief?Het gebeurd niet altijd vind het zo vreemd dat iets wat je juist weg gooi nog actief,in het voorbeeld gaat het om een afbeelding waar ik helemaal niet in geïnteresseerd was.Ik ben nu bezig om een schijf te kopiëren dat gaat nog wel even duren,daarna toch eens die tip van jou toepassen smile

#4 23-08-2014 14:47

Peter
Doorknoper

Het komt meestal als je net een (niet-Apple) programma hebt gebruikt.

Catch the noodle before you go freak!wink

#5 23-08-2014 21:23

Sypie
24/7 MacGek

Als het standaard prullenmand legen niet wil dan druk je de "CMD" toets in terwijl je het pop-up menu al hebt geopend met de rechtermuisknop. Je ziet dan de optie wisselen tussen "Leeg prullenmand" en "Leeg prullenmand veilig".

Wat die optie doet voor je is de koppeling tussen het programma en het bestand weghalen zodat het bestand niet meer geblokkeerd is, daarna wordt het dan weggegooid.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#6 24-08-2014 06:20

peterp0st
The Postman

Het is duidelijk,zal je altijd zien,ben al een paar uur bezig geweest en al een paar keer de prullenmand geleegd maar kwam nu het probleem(pje) niet tegen.

#7 24-08-2014 09:26

Roberta
Uskoke

Het niet spontaan legen van de prullenmand gebeurt ook als een file beveiligd is. Kijk bij de eigenschappen van een file en hef dan de beveiliging op.

#8 24-08-2014 09:40

peterp0st
The Postman

Bedankt,dat lijkt me een logische verklaring,ondanks dat geen probleem was zat ik me toch af te vragen wat er nou exact aan de hand was.

Board footer