Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 14-10-2014 16:17

wings25
Guest

Vraagje, SD kaart < > iMac > Lightroom

Sinds kort heb ik wanneer de camera met usb aan de iMac is gekoppeld en de foto's in LightRoom heb geïmporteerd, en de camera weer los koppel de melding op de camera dat de kaart niet geformatteerd is!
Ook als ik de kaart rechtstreeks in de Mac doe krijg ik deze melding. dat betekend dus dat de kaart gewist moet worden en ik de foto's kwijt ben. ze staan wel op de Mac maar als ik straks op vakantie ben en tussendoor de foto's back-up op een laptop wil ik niet mijn kaart hoeven wissen.

heb 10.9.5
Wie heeft een oplossing?

#2 14-10-2014 16:54

Sypie
24/7 MacGek

Re: Vraagje, SD kaart < > iMac > Lightroom

Heb je al geprobeerd om eerst alle foto's van de kaart te importeren op je Mac, 10 keer controleren dat dit goed gegaan is, en daarna de kaart wél geformatteerd? Het kan best zijn dat er ergens sprake is van een "omgevallen bitje", waardoor het lijkt alsof de kaart niet geformatteerd is.

Formatteren kun je doen met de camera, is het meest veilige omdat je dan zeker weet dat de camera er geen problemen mee krijgt. (maar eerst controleren of je alle foto's op je Mac hebt staan)

Een SD-kaart kan natuurlijk nooit dienen als back-up, maar dat terzijde.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 14-10-2014 18:43

Peter
Doorknoper

Er zijn genoeg "echte" fotografen die SD-kaartjes wel gebruiken als backup. Ze maken ze nooit leeg en als ze vol zijn gebruiken ze weer een nieuwe.

Ik heb eerder de vraag of er wel op de juiste manier "ontkoppeld" wordt???

Catch the noodle before you go freak!wink

#4 14-10-2014 20:54

wings25
Guest

Peter wrote:

Er zijn genoeg "echte" fotografen die SD-kaartjes wel gebruiken als backup. Ze maken ze nooit leeg en als ze vol zijn gebruiken ze weer een nieuwe.

Ik heb eerder de vraag of er wel op de juiste manier "ontkoppeld" wordt???

Het werkt al weer!

In LR had ik het vinkje aan bij "na importeren uitwerpen" dat gebeurde ook alleen de camera melde zich dan direct weer aan op het moment dat ik de kabel eruit trok, ik heb dit vinkje nu uitgezet en de kaart even goed geformatteerd. ook in de camera 3x geformatteerd.

#5 14-10-2014 21:10

Peter
Doorknoper

Goed zo! Dat vinkje is idd totaal nutteloos.

Overigens heeft dit topic ook helemaal niks met beeldbewerking te maken, dus verhuist het gewoon naar OSX, omdat het een gewone standaard functie betreft Laat je echter nooit ontmoedigen om te proberen je vraag in het juiste forumdeel te plaatsen.

#6 15-10-2014 20:05

wings25
Guest

Ik doe mijn best....
Lightroom is toch beeldbewerking?

#7 15-10-2014 21:07

Peter
Doorknoper

wings25 wrote:

Ik doe mijn best....
Lightroom is toch beeldbewerking?

Ja, maar je probleem was dat je drive niet goed ontkoppelde. (afsloot)

Board footer