Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 21-10-2014 22:18

Picasso
Guest

Re: Ervaringen met OS 10.10 Yosemite

Elke keer als ik opstart installeert Yosemity . Dat vind ik hinderlijk. Zou ik opnieuw moeten downloaden? Deze OS is wel sneller dan Maverick en ook Safari is sneller. Alle programma's zijn sneller opgestart.

iMac (Retina 4K, 21.5-inch, Late 2015), processor 3,1 GHz Intel Core i5,
geheugen  8 GB 1867 MHz DDR3,
video Intel Iris Pro Graphics 6200 1536 MB

#12 21-10-2014 23:13

Peter
Doorknoper

Dat vind ik knap. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Heb je een ongebruikelijke keuze gemaakt voor het installeren?

Catch the noodle before you go freak!wink

#13 22-10-2014 17:10

Picasso
Guest

Peter wrote:

Dat vind ik knap. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Heb je een ongebruikelijke keuze gemaakt voor het installeren?

Neen, ik heb alles automatisch door het programma laten doen.
Als ik de Mac nu aanzet verschijnt dus onder het appeltje een horizontale balk ten teken dat het OS gaat installeren. Het lijkt erop dat elke keer wordt getest of het programma goed loopt.
Ik heb Yosemity voor de tweede keer geïnstalleerd; merkwaardig genoeg gebeurde het installeren 2x, maar het "euvel" is niet weg. Ook bij een herstart komt de horizontale balk even. Ik denk nu dat het zo hoort.
Schakel de Mac niet uit maar zet hem in de sluimerstand; bij een toetsklik is de Mac ogenblikkelijk paraat.
Het programma is wel sneller, evenals Safari.

Last edited by Picasso (22-10-2014 21:07)

#14 23-10-2014 13:13

Picasso
Guest

Wat fijn is van Yosemite is dat ik nu vanaf de Mac , via cloud een tabblad van mijn iPad kan openen zoals bijvoorbeeld nu mac4dummies, waarin ik dit bericht kan typen en plaatsen.
Ook heb ik vanaf de Mac via mijn telefoon gebeld met iemand. Het schijnt nu ook mogelijk te zijn een sms te sturen vanaf de Mac, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
De plaatsing van dit bericht en ook het bewerken en plaatsen van de bewerking ging in een fractie van een seconde!
Hulde aan de makers van Yosemite!

Last edited by Picasso (23-10-2014 13:14)

#15 23-10-2014 14:00

Paul Sondervan
Import Hagenees

Picasso wrote:

Als ik de Mac nu aanzet verschijnt dus onder het appeltje een horizontale balk ten teken dat het OS gaat installeren. Het lijkt erop dat elke keer wordt getest of het programma goed loopt.

Dat is een indicator die aangeeft hoever hij is met het opstarten (laden van allerlei onderdelen) en heeft niets met het installeren van OS X te maken.

#16 23-10-2014 14:03

Picasso
Guest

Paul Sondervan wrote:
Picasso wrote:

Dat is een indicator die aangeeft hoever hij is met het opstarten (laden van allerlei onderdelen) en heeft niets met het installeren van OS X te maken.

Bedankt Paul; nu merk je wat een "dummy" ik ben.......

#17 28-10-2014 17:22

Peter
Doorknoper

Hier had ik eigenlijk wel iets verwacht over "Mail" in Yosemite. Het blijkt onmogelijk te zijn om bijlagen van berichten even snel op je desktop te slepen.

#18 28-10-2014 18:13

Peter
Doorknoper

Als je in Safari 8 in je voorkeuren instelt dat je geen cookies meer wenst te ontvangen, dan krijg je er ook geen een meer binnen. Ook niet van Google. Maar je kunt niet surfen zonder cookies, want om b.v. ons forum doorlopend te kunnen bezoeken, heb je cookies nodig. Dat kun je eenvoudig oplossen door de app "cookies" te installeren en de cookies van je favoriete sites vast te zetten, zodat ze niet meer worden weggegooid. Dan blijf je ook nog gewoon ingelogd als je verder geen cookies meer wenst te ontvangen.

#19 28-10-2014 20:57

Peter
Doorknoper

Razendsnel Safari en vooral als je Javascript ook nog eens uitschakelt. Ik heb het alleen maar nodig voor een BTW-aangifte en voor bankieren.

Ik zie echter in de systeem-voorkeuren bij "Beeldschermen" staan dat je nu ook je beeldscherm met Airplay van je Apple TV op je televisie kunt laten verschijnen. Of op een ander scherm of beamer natuurlijk. Ik heb 10.9 nooit gedraaid dus ik weet niet of dit voor jullie ook nieuw is???

#20 29-10-2014 09:58

Peter
Doorknoper

Het blocken van die cookies is wel een speciale truc. Safari opstarten op deze website en niet op eentje die meteen begint met het plaatsen van ongewenste cookies. Als je dat doet raken je instellingen in de war en komen er toch cookies binnen. Daarom moet je internet altijd verlaten via deze site, dan kom je er automatisch weer op bij starten en worden verder alle cookies geblokt.

Board footer