Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#21 29-10-2014 19:00

Sypie
24/7 MacGek

Re: Ervaringen met OS 10.10 Yosemite

Peter wrote:

Maar je kunt niet surfen zonder cookies, want om b.v. ons forum doorlopend te kunnen bezoeken, heb je cookies nodig.

Gelukkig doen wij verder niks met cookies. Er wordt geen info over/voor derden in gepropt, geen info uit andere cookies gehaald en al helemaal niet andere zaken bijgehouden. De cookies zijn "clean" en bevatten alleen inloggegevens zoals laatste bezoek en dergelijke. Hierdoor kun je nieuwe berichten zien na je laatste bezoek.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#22 30-10-2014 03:49

Peter
Doorknoper

En het werkt allemaal niet zo gemakkelijk als je zou denken.... Als je surft komen er soms toch een paar cookies doorheen. Maar het grappige is dat als je dan hier weer terug komt (kan ik een ander forum zijn dat niks met Google-cookies doet) dan worden ze weer netjes verwijderd.

Ik begrijp ook wel dat een "normale" surfer dit nooit allemaal gaat uitzoeken en instellen. Zonder de app "Safari Cookies" kan dit ook niet en dan heb je alleen de keuze om cookies te ontvangen of geen enkel forum kunnen bezoeken of andere site waar je moet inloggen. Dan zou je elke keer even de instelling moeten veranderen om in te kunnen loggen, terwijl het juist zo handig is dat je steeds ingelogd blijft.

Ik moet zeggen dat ik in Yosemite het gevoel heb dat Apple alle goede zaken en ervaringen van OSX erin heeft verwerkt. Het vlakkere uiterlijk en de transparante menubalk hebben me alleen in het begin even gestoord, maar daar ben je zo aan gewend. Het beste kunstje dat ik zag heb ik al gepost. Het "live" kunnen tonen van je beeldscherm via Airplay/Apple TV op een tv. Ik denk dat die mogelijkheid ook heel handig is voor leslokalen en presentaties.

Catch the noodle before you go freak!wink

#23 30-10-2014 10:54

Peter
Doorknoper

De slaap/sluimer procedure is ook veranderd. Er gebeurt meer achter de schermen, maar ik moet het nog goed bekijken.

#24 30-10-2014 23:12

Peter
Doorknoper

Vreemd zaakje gehad met inloggen vanmiddag. Had hem eerst uitgelogd en in sluimerstand gebracht omdat ik weg moest. Maar eerst nog wat andere dingen doen moest ik toch nog even een bestelling bekijken en ging is dus de zaak weer opwekken. Ik kon doen wat ik wilde maar kon niet meer inloggen. Pas na een herstart kon ik weer gewoon inloggen op mijn eigen account.

#25 31-10-2014 13:12

Coupe
Bugelaar

Ter aanvulling op het cookies verhaal van Peter, dit kwam ik tegen op een Belgische site: verminder het energieverbruik van je pc door het uitschakelen van Flash-
http://www.lowtechmagazine.be/2010/11/t … nties.html
Bijkomend voordeel is dat je de irritante reclames niet meer ziet!

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#26 31-10-2014 14:26

Maya46
Vliegnimf

Even wennen hoor........ aan die nieuwe Yosemite!

Chi pecora si fa, il lupo mangia ...........

#27 31-10-2014 18:44

Peter
Doorknoper

Coupe wrote:

Ter aanvulling op het cookies verhaal van Peter, dit kwam ik tegen op een Belgische site: verminder het energieverbruik van je pc door het uitschakelen van Flash-
http://www.lowtechmagazine.be/2010/11/t … nties.html
Bijkomend voordeel is dat je de irritante reclames niet meer ziet!

Wie draait er nog flash?

#28 01-11-2014 00:10

Peter
Doorknoper

(Oh ja, Roberta..........)

#29 06-11-2014 17:13

Peter
Doorknoper

Er verscheen ineens een alert in mijn dock op iMessage dat iemand me een iMessage had gestuurd. Werkt dus perfect! Heb meteen ook wat boodschappen naar andere klanten gestuurd.

#30 07-11-2014 02:01

Roberta
Uskoke

Peter wrote:

(Oh ja, Roberta..........)

Slijtservies is ready for take-off.

Ik ben ook geen voorstander van flash, maar volgens mij kom je er niet helemaal aan onderuit. Maar volgens mij schakelt flash zich pas in als Safari ziet dat het nodig is. Of heb ik het mis?

Board footer