Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 29-10-2014 15:33

Roberta
Uskoke

Markzware CC plug-in voor CS

Zoals jullie weten volg ik kritisch de ontwikkelingen van Adobe Creative Cloud. De nieuwste versie's van InDesign, Illustrator en Photoshop (plus nog enige andere programma's) zijn niet meer op DVD te koop maar moet je aanschaffen in abonnementsvorm. Daarbij betaal je Adobe een bedrag per maand om van de software gebruik te mogen maken.
Voor kleine bedrijven is dit helemaal niet interessant, omdat je ook in slappe tijden genoodzaakt bent om het abonnementsgeld te betalen omdat je anders je documenten niet kan openen.
Er zijn dan ook nog voldoende gebruikers die werken met Creative Suite 5, 5.5. of 6.

Markzware werkt nu aan een plug-in voor InDesign CS 5, 5.5 en 6 om documenten uit InDesign CC te openen.
Op YouTube geeft men hiervan alvast een sneak preview.
Wil je op de hoogte blijven, dat moet je op hun nieuwsbrief abonneren.

Bekijk hier de sneak preview van de InDesign plug-in van Markzware.

Nu kun je in CC ook een document omzetten in .idml en inlezen in CS 4, 5, 5.5 of 6, maar dan loop je een groot risico dat je nieuwe features in CC kwijt raakt.
Deze plug-in leest dus native CC bestanden in met CS 5, 5.5 of 6.

Mijn inzien is dit een eerste poging om aan het monopolie gedrag van Adobe te ontkomen. En voor kleinere bedrijven is dit een oplossing om documenten uit CC te kunnen blijven lezen, zonder een abonnement op CC te hoeven nemen.

Website van Markzware.

#2 29-10-2014 17:28

Sypie
24/7 MacGek

Re: Markzware CC plug-in voor CS

Wat ik vooral vreemd vind: Als student/docent betaal je slechts €15 per jaar... Nu heb ik juist die informatie gemist en betaal ik €132 per jaar, wat op zich nog meevalt... Toch is het wél een jaarlijks terugkomend ritueel dat je de rekening krijgt...

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 29-10-2014 20:14

Roberta
Uskoke

Voor een bedrijf is dat 60 Euro per maand per werkplek. En dan moet je een aardige omzet gaan draaien om dat terug te verdienen.

#4 29-10-2014 20:50

Peter
Doorknoper

Apple maakt de fout dat het dalijk ook met zoiets komt voor consumenten als vervanger van iPhoto.

Catch the noodle before you go freak!wink

Board footer