Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 08-02-2015 20:29

Roberta
Uskoke

Google Maps

Zijn er mensen op dit forum die Google Maps als navigatie gebruiken op de iPad, iPhone o.i.d.?

#2 08-02-2015 21:05

Sypie
24/7 MacGek

Re: Google Maps

Als ik er aan denk dan kan ik het op mijn Android toestel gebruiken. Punt is: ik denk er niet altijd aan én in de auto ligt nog een oude TomTom. Daarnaast heb ik ook geen telefoonhouder en lader in de auto...

Kortom: heel af en toe als ik lui ben en de batterij aardig vol is.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 08-02-2015 21:15

Roberta
Uskoke

Mijn TomTom past de navigatie automatisch aan als ik verkeerd of anders wil rijden.
Bij Google Maps heb ik nog niet kunnen ontdekken dat de navigatie ingrijpt. Zo reed ik vanmorgen anders naar de A28 omdat ik benzine wilde tanken, en ook een rust onderweg werd niet opgemerkt.

#4 08-02-2015 21:33

Peter
Doorknoper

Nee. Die prutseindjes in NL rij ik nog steeds ouderwets uit mijn hoofd en een klein beetje met de borden als dat nodig is. Mensen die langdurig op navigatie rijden hebben geen idee meer waar ze zijn.....

Catch the noodle before you go freak!wink

#5 08-02-2015 21:42

storko
BelBusBengel

Roberta schreef:

Zijn er mensen op dit forum die Google Maps als navigatie gebruiken op de iPad, iPhone o.i.d.?

google maps maar ook de standaard kaarten app van Apple zijn volledig onbruikbaar. Alleen al het feit dat je internet aan moet staan om je locatie te bepalen is waardeloos. Mijn HP Pre3 had true GPS. In combinatie met NDrive werkte het fantastisch en retesnel. Zonder 3G.

C'est des hommes et d'eux seulement qu'il faut avoir peur, toujours.

#6 08-02-2015 21:54

Roberta
Uskoke

Voor Google Maps heb je geen internet nodig, wel GPS (op je iPad, iPhone, mobiele telefoon).

#7 08-02-2015 21:55

Roberta
Uskoke

Peter schreef:

Nee. Die prutseindjes in NL rij ik nog steeds ouderwets uit mijn hoofd en een klein beetje met de borden als dat nodig is. Mensen die langdurig op navigatie rijden hebben geen idee meer waar ze zijn.....

Ik rij ook nog uit mijn hoofd, maar als je b.v. een startbureau moet opzoeken van en wandelorganisatie is een navigatie systeem verdomde makkelijk. Maar dan gebruik ik 'm echt voor het laatste stuk.

#8 08-02-2015 23:13

Peter
Doorknoper

Wat wel handig is, is gewoon in Apple Maps even een speldje plaatsen op het adres waar je moet zijn. Dan rij je naar die stad of dat dorp en dan zie je evt zo hoe je het laatste stukje doet.

Catch the noodle before you go freak!wink

#9 09-02-2015 08:17

Roberta
Uskoke

Maar ja, Apple Maps werkt alleen op een iPhone of iPad.

#10 09-02-2015 23:36

Coupe
Bugelaar

Ik heb nog géén iPad gezien die met GPS uitgerust was. De locatie wordt daar vlgns mij steeds bepaald aan de hand van je IPadres. Is je iPad met een 3G/4G uitgerust dan moet je ook internet gebruiken om je locatie te bepalen met dat netwerk.
Voor de iPhone weet ik het niet, die heb ik niet.
Mijn navigatie gebruik ik hoofdzakelijk om de maximumsnelheid te controleren. Eerst door middel van McGiver op mijn HTC Touch, en nu met een 2 jaar oude gebruikte TomTom. Beiden corrigeer(d)en steeds de route als ik verkeerd reed, en ondanks dat sommige straten niet in het kaartmateriaal staan, als je eindbestemming te vinden is als je 'm bij vertrek intikt, vindt ie steeds weer de eindbestemming, hoeveel straten ik ook neem die hij nog niet kent.
Het rijden op Google Maps is een lachertje, toevallig een week of drie geleden bij een collega in de auto mogen ervaren. Ik wist gelukkig nog uit mijn hoofd dat Amersfoort de eerste stad was die ons het meest in de richting uít Utrecht zou leiden, anders hadden we daar nog rondgereden.

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

Forum footer