Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 14-09-2016 19:25

Peter
Doorknoper

IOS10 ervaringen tips en tricks.

Vanmorgen geïnstalleerd en ik merk er vooralsnog erg weinig van. Het lijkt of het energiemanagement nog wat beter geregeld is en ik zie een (overbodig) hangslot als ik de iPhone nog niet het vrijgegeven. En natuurlijk heb ik nu ook de tweetrapsbeveiliging geactiveerd.

Catch the noodle before you go freak!wink

#2 14-09-2016 22:37

Sypie
24/7 MacGek

Re: IOS10 ervaringen tips en tricks.

Ik vind het dubbel klikken op de homeknop maar onzinnig eigenlijk... Maar goed, ik kan er mee leven.

Mijn telefoon staat nu wel standaard op Nightshift, net als op de iPad. Toch wel lekker aan je oogjes.

Verder kan het beginscherm me niet veel boeien.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 14-09-2016 23:33

Peter
Doorknoper

Wel leuk dat je nu ook met de vinger berichtjes kunt schrijven in iMessage

#4 15-09-2016 17:02

Sypie
24/7 MacGek

Ik gebruik iMessage niet, eerlijk gezegd.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 15-09-2016 21:28

Peter
Doorknoper

Je kunt er vuurwerk mee versturen. Best leuk.

De look van Music is idd flink aangepakt. Maar zolang ik alles kan vinden boeit het me niet. Nu zijn echter ook weer de aankopen in mijn iCloud gezet en daar heb ik niet om gevraagd.

#6 18-09-2016 11:14

Peter
Doorknoper

De nieuwe tweetraas-beveiliging van je Apple account werkt wel goed. Vreemd dat er iemand in de buurt van Zwolle heeft geprobeerd op mijn account in te loggen.

#7 22-09-2016 19:05

Peter
Doorknoper

Als je nu in Mail op een link tapt en die is geopend in Safari, dan verschijnt er links bovenin een kleine melding om terug naar Mail te kunnen keren. Dan heb je dus de "Thuisknop" niet nodig.

#8 23-09-2016 12:07

Peter
Doorknoper

De nieuwe iTunes in IOS10 heeft de zaak een beetje opgeschud in mijn iPhone. Met mijn instellingen kreeg ik ineens ook de stukken te horen die in mijn iCloud staan als aangekocht. Om dat uit te schakelen moest ik nu eerst het "downloaded" tappen en dat zijn de albums die ik zelf in mijn iPhone heb geplaatst. Je kunt uiteraard ook je mobiele data gebruiken om je iCloud-muziek naar jezelf te streamen en af te spelen. En in WIFI gebeurt dat al automatisch en vandaar dat ik even in de war was geraakt.

#9 23-09-2016 12:46

Deskman
Opperdummie

Sypie schreef:

Ik vind het dubbel klikken op de homeknop maar onzinnig eigenlijk... Maar goed, ik kan er mee leven.

Je kunt dat weer terugzetten naar de oude methode onder instellingen > algemeen > toegankelijkheid > thuisknop.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#10 23-09-2016 12:50

Deskman
Opperdummie

Knippen op je iPhone/iPad en plakken op je Mac is al een paar keer goed van pas gekomen.

Muziekbediening zonder unlock via naar boven vegen + naar links vegen is ook erg prettig, vooral in de auto waar de bediening van de muziek app erg te wensen over laat met die kleine buttons.

Camera zonder unlock door naar links te vegen is ook makkelijker dan voorheen.

De rest: het went snel. Zoals altijd.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

Forum footer