Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 26-11-2008 22:03

Mac - Aroni
Cr

dezelfde foto afprinten dmv 3 verschillende software paketten

Hoi, ik heb een foto afgeprint met 3 verschillende softwarepaketten....Nl. via iPhoto, een softwarepakket van Olympus, en graphiconvertor.
Het pakket dat het beste resultaat geeft qua scherpte, kleur ed..is iPhoto.  De rest valt serieus tegen.
Hier zijn mijn gegevens : foto's genomen met een Olympus FE-350, afgeprint op een "huis en keukenprinter" HP Officejet 5610, afgeprint op HP papier....
Ik weet niet of jullie iets met deze info zijn.  Zoniet, tja......

Beter

#2 26-11-2008 22:12

Sypie
24/7 MacGek

Re: dezelfde foto afprinten dmv 3 verschillende software paketten

Je zou toch verwachten dat die andere 2 pakketten beter zouden scoren...

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 26-11-2008 23:24

Mac - Aroni
Cr

Ik dacht dat ook....dat was een ferme ontgoocheling. En ik heb niks aan de instellingen gedaan he..

Beter

#4 27-11-2008 00:08

Peter
Doorknoper

Nou, het verwondert me niks hoor. Een consumentenprogramma van Apple zoals iPhoto maakt van alles de gemiddelde deler en wat de meeste consumenten mooi vinden. Als ik Olympus lees, denk ik niet meteen aan een hechte verbinding met Apple en het is best mogelijk dat dat progje van Olympus op een PC weer veel beter werkt.
Dan komen er nog wat andere zaken naar voren die meespelen. Op wat voor printer is het geprint? Het kan zijn dat het Macprofiel bekend is met het profiel van die printer en er daarom vanuit iPhoto gebruik van maakt. En vanuit de andere software niet. Er spelen zoveel faktoren mee!
Roberta kan er vast meer van vertellen.

Sokken met een knol zitten vaak veel fijner!wink

#5 29-11-2008 15:55

J.C.
Gebruikers

Het grote verschil tussen de pakketten van Apple en anderen is dat Apple de kern van hun professionele programma's afslankt in functies om zo de consument(prijs)niveau te komen. Zo is Aperture de grote broer van iPhoto, Final Cut Express het kleine broertje van Final Cut, maar is iMovie de jongste telg in de familie.

Op die manier zijn de iLife producten van Apple van hoge kwaliteit voor een laag prijsje. Ook bevordert dit natuurlijk de compatibiliteit tussen de programma's.

Jo

Forum footer