Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 18-11-2009 19:35

Sypie
24/7 MacGek

Re: Diverse vragen van een Switcher

1: Er is

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#2 18-11-2009 19:39

Peter
Doorknoper

Hallo Peter. Niet wanhopen en proberen je "pc"-denken los te laten. De Mac neemt nl veel taken automatisch over en achteraf zul je vaststellen dat je veel te moeilijk hebt gedacht.
Om met je laatste vraag te beginnen;
Werkt je printer nog steeds niet als je deze driver gebruikt?

Op je tweede eerste vraag kom ik nog even terug. Ik ben nl zeer benieuwd wat je wil met je fotografie en mogelijk dat we jou daar simpel mee kunnen helpen.

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 18-11-2009 19:59

Sypie
24/7 MacGek

Dit is in ieder geval de laatste driver voor deze printer.

Als je PhoptoShop gekocht hebt voor de PC dan kun je contact opnemen met Adobe. Je kunt dan voor een gereduceerd tarief je licentie overzetten naar de Mac versie.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 22-11-2009 09:15

iOne
Kilometerheffing-nee.nl

Peter Scheek, een paar maanden geleden ben ik ook overgestapt en ervaarde het e.e.a. precies hetzelfde. Onder andere door de mensen hier op het forum en afstappen van de "Windows methode" is het allemaal goedgekomen!

Over een paar weken wil je niets anders meer. Mensen zijn "gewoontedieren", dus je moet even doorzetten. Ik heb gisteren zelfs mijn tweede Mac gekocht, een MacBook Pro. En ook ik had in het begin spijt van mijn switch ;-)

www.kilometerheffing-nee.nl
Ik eet geen honing,...ik kauw bijen!

#5 22-11-2009 09:43

Justhan
Wichelvrouwtje

pscheek wrote:

Geacht forum,

35 jaar hobby fotografie (uit de hand gelopen). Mensen in mijn omgeving adviseerden over te stappen op een Mac. Werkend op mijn pc was ik altijd afhankelijk van mensen in mijn omgeving die hem aan de praat hielden.  (...)
Ben bezig de mogelijkheden van de software te bekijken en te leren kennen. Ga i.i.g. de software van photoshop e.d. (alles op het gebied van fotografie) nog aanschaffen.
(...)

Hallo Peter,

Ervan uitgaande dat je reeds een Windows Photoshop hebt, is het verstandig om contact op te nemen met Adobe Nederland, wanneer je je Windows Photoshop zou willen omzetten in een Mac Photoshop. Afhankelijk van de versie die je op je Windowsmachine draait en de versie die nu actueel is voor de Mac, kun je dan je licentie omruilen tegen kleine tot grotere bijbetaling.
Werken in Photoshop Mac is in grote lijnen gelijk aan die in Windows, dus dat zal niet al teveel problemen opleveren.

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#6 22-11-2009 12:44

Peter
Doorknoper

Voor iemand die jarenlang een pc gewend is, is het niet zo gemakkelijk om aan een Mac te wennen. Ik snap best dat je op een pc ook allerlei kneepjes kent en dat je die moet loslaten is ook al niet gemakkelijk.

Catch the noodle before you go freak!wink

Board footer