Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 16-01-2010 19:11

Sypie
24/7 MacGek

HP Photosmart 7700 laten printen via AirPort?

Ik Probeer een hp photosmart 7700 serie te installeren via mijn airport. Ik krijg dan de melding om appletalk aan te zetten. Ik lees op internet dat ik deze kan aanvinken onder systeemvoorkeuren-netwerken-airport. Ik kan hier echter niets van appletalk vinden. Ik gebruik macOS10.6

P.S.: Geplaatst namens Ramstijn

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#2 16-01-2010 19:15

Sypie
24/7 MacGek

Re: HP Photosmart 7700 laten printen via AirPort?

Ik denk dat de oplossing niet ligt bij AppleTalk, dit bestaat niet meer.

Als het goed is heb je de printer ge

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 16-01-2010 19:35

Peter
Doorknoper

Ja dat klopt, want met Snow Leopard is idd Appletalk verdwenen.

Catch the noodle before you go freak!wink

#4 17-01-2010 00:55

Ramstijn
Gast

onder het ip (ip4v) adres van airport kan er geen printer worden gevonden. via printer toevoegen ziet hij de printer wel, alleen zegt ie dat er een deel van de software ontbreekt. als ik de software installeer dat doet de printer het via mijn MacBook wel maar weer via de airport zegt ie dat AppleTalk niet actief is

#5 17-01-2010 10:16

Sypie
24/7 MacGek

Heb je hier op je model geklikt en de nieuwste software vandaan gehaald? Misschien houdt het apparaat dan eens op met zeuren om AppleTalk wat niet meer bestaat...

#6 17-01-2010 11:05

Ramstijn
Gast

helaas is hier nog niets beschikbaar voor de 7760 macos10.6.
maar je zou weleens gelijk kunnen hebben. want hij heeft het welleens gedaan voordt ik de software geinstalleerd heb. maar als ik deze de-installeer blijft ie mekkeren.

#7 17-01-2010 15:30

Peter
Doorknoper

Ik kan al vanaf 10.5 al niet meer draadloos printen. Lexmark beweert dan wel een driver te hebben, maar die helpt niks. Ik print dus alles via 10.4, via een andere Mac.

#8 18-01-2010 10:21

jaconed67
oud en stout

Hoe kan dat Peter ?? kun je met 10.5 niet draadloos werken ? Ik dacht dat het voor de printer (mits er draadloos op zit) het niets uitmaakt. Mijn lexmark heeft ook zo een kaart voor draadloos en die trekt zich er niets van aan of het een pc is of de mac  waar hij voor moet werken.
Maar ik zeg eerlijk op dat punt ben ik nog zefs nog geen dummie. Een leek dus.

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#9 18-01-2010 11:05

Peter
Doorknoper

Printer zit met draadje op netwerk. Macjes zijn allemaal wifi via Airport. Alleen de driver voor 10.4 werkt om te printen 10.5 en 10.6 kunnen de printer wel vinden en niet vinden of de opdracht wordt gewoon niet afgedrukt. Via draadje zal het op 10.5 ook nog wel lukken denk ik.

#10 23-01-2010 17:39

Ramstijn
Gast

kan ik ook mijn mac downgraden naar 10.4, via usb begint het gezeik ook

Forum footer