Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 10-12-2007 23:11

J.C.
Gebruikers

Apple TV Workflow: Alles op het grote scherm krijgen

Geen behoefte om (ingewikkelde) hacks uit te voeren om de films die je uit bepaalde online bronnen verkregen hebt te kunnen bekijken? Met wat moeite en deze workflow presenteer je je filmpjes mooi op het grote scherm smile

Bronmateriaal

Wanneer je de film die je wilde kijken binnen hebt, zal je meestal zien dat ze of binnenkomen als een .avi of Xvid/DivX bestand. Deze bestanden kan je niet in je iTunes bibliotheek krijgen en zullen dus moeten worden decodeert. VisualHub is hierbij je vriend. Dit programma zet bijna elk video bestand om naar een Apple gangbaar formaat. Van iPod tot iPhone tot Apple TV. Ook zijn er veel verschillende andere formaten beschikbaar zodat ze ook te bekijken zijn op je PSP.

Om goede kwaliteit/bestand grote te krijgen gebruiken we de h.264 codec.

5_1199650158.png

Het is ook mogelijk om met VisualHub 2 video bestanden aan elkaar te plakken, zodat je Lord of the Rings in een stuk kan zien!

Ondertiteling

Dit is eigenlijk het meest problematisch stuk van het hele verhaal. Om een simpel programma te vinden dat op een mooie en goede manier de subtitles onder mijn bestanden fixte was een behoorlijk zoektocht. Uiteindelijk kwam ik bij Submerge.

Submerge lijkt een beetje op VLC en laat subtitels toevoege op de zelfde manier. Als eerste open je het video bestand, daarna kies je de subtitels. Deze worden tijdelijk onder je bestand gezet en aangepast worden (na wijzigingen opnieuw renderen!).

5_1199650293.png

Staan je subtitels er goed onder? Exporteer hem dan naar Apple TV. Lopen ze nog niet gelijk met je film? Probeer de Time Offset in het Settings menu rechts aan te passen.

Meta Tags

Dit gedeelte is volledig optioneel, maar kleed je meesterwerkje mooi af. Meta X schrijft allemaal info velden van Amazon.com (en andere) in je video bestand weg zodat ze mooi worden weergegeven in iTunes:

5_1199650491.png

Omdat een video waarschijnlijk meer zegt dat een screenshot wil ik jullie graag doorverwijzen naar het volgende filmpje:

http://www.kerstetter.net/page53/page54/page54.html

Dit was de laatste stap, nu kan je eindelijk genieten van je film met je Apple TV!

Links en programma's

VisualHub - $23.32
Submerge - $9
MetaX - Gratis
Sub Factory - Gratis
Dit programma biedt je opties om 2 verschillende ondertitel bestanden aan elkaar te lijmen

#2 28-05-2008 23:20

Peter
Doorknoper

Re: Apple TV Workflow: Alles op het grote scherm krijgen

Handig stukje JC wink

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 19-10-2009 09:36

Sypie
24/7 MacGek

Ik vraag me nog steeds af of de AppleTV kan concurreren met de Mac mini, die voor een beetje meer geld toch veel meer kan.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 19-10-2009 10:31

Peter
Doorknoper

Dat zal aan de indeling van je huis liggen. Als je een Mini als server gebruikt en ook op kabellengte van de tv kunt plaatsen, ben je al multidunctioneel. Maar dan ga je er wel helemaal anders gebruik van maken als de oorspronkelijke bedoeling. De Apple TV kan rechtstreeks en draadloos vanaf meerdere Mac's gebruikt worden. Als je een Mini gebruikt, zul je de media altijd eerst naar die Mini moeten streamen. Dat is niet handig. Een Apple TV kan dus ook handig in een bedrijf worden gebruikt voor presentaties e.d. zonder tijdverlies.

Catch the noodle before you go freak!wink

Forum footer