Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#21 24-04-2010 20:38

Mac - Aroni
Cr

Re: Mac Mini - Kernel Panic

mijn mini staat nu sinds dit topic continue te draaien zonder

Beter

#22 25-04-2010 07:23

Justhan
Wichelvrouwtje

Als het inderdaad je hard disc is die vorige keer heeft opgespeeld, dan is dat eigenlijk niet te voorspellen. Het kan zijn dat het ding nog een langere tijd goed zijn werk doet, maar hij kan er ook vanmiddag mee stoppen.

Wanneer je zorgt voor een goede back up van die gegevens die je absoluut niet kwijt wilt (en dan bedoel ik eigenlijk direct opslaan op twee plekken, tenzij het geen probleem is wanneer je een dag werk kwijtraakt), kun je het avontuur aangaan en zien hoe lang de HD het redt. Vind je dat een probleem, dan is het zaak om er toch werk van te maken, want - ondanks het feit dat alles nu ok lijkt - was het natuurlijk wel een serieuze waarschuwing.

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#23 25-04-2010 11:24

Peter
Doorknoper

Het kan natuurlijk ook gewoon een softwarefout bij de installatie geweest zijn. Dan is er niks aan de hand.

Catch the noodle before you go freak!wink

#24 25-04-2010 11:30

Mac - Aroni
Cr

Ik had mijn mini een tijdje aangesloten op mijn tv.  Zou dat de oorzaak kunnen geweest zijn ?
Peter, hoe sluit ik die mini aan op mijn iMac ?  Ik kan die verbinden met een firewire kabel, of draadloos, maar dan krijg ik mijn mini niet te zien op het bureaublad ?  thx voor het advies.

Beter

#25 25-04-2010 12:14

Peter
Doorknoper

Als je hem wil zien als een FW-schijf, dan sluit je hem aan en start je de mini op met de "T" ingedrukt.

Als je hem echter kleine taken wilt laten verrichten, zoals b.v. printserver, dan plaats je hem gewoon met een UTP-kabel in je netwerk. Ik heb hier ook de situatie, dat ik vanuit 10.6 niet rechtstreeks kan printen en dat ik daar een Mac met 10.4.11 voor gebruik. Dat werkt prima als je printer niet samenwerkt met 10.6. Je kunt ook in 10.4 op de mini dan instellen dat hij wel mag sluimeren, maar dat hij wakker moet worden als hij via FTP benaderd wordt. En dat kan ook een printopdracht zijn.

#26 22-11-2010 21:40

Karel Haighton
Gast

Zie ookk mijn artikel over een Kernel Panic: Kernel Panic op de Mac

#27 22-11-2010 22:35

Peter
Doorknoper

Ja, we hebben het gelezen. Ik heb dat eenmaal gehad toen mij HD kapot was. Verder nog nooit. Maar ik ben ook een sobere Maccer. Geen fratsen en franjes. Gewoon verantwoord zakelijk gebruik.....

Forum footer