Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 30-08-2010 16:31

Leonie2285
Guest

Vraag over Bulletinboard imovie 9!

Beste Mac liefhebbers big_smile

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen smile

Ik ben bezig met met het maken van een fotofilmpje in imovie 9 .Ik heb veel foto's dus zou graag meerdere foto's tegelijk in beeld zien verschijnen. Ik zie in imovie hier maar 1 mogelijkheid voor ( misschien weten jullie iets beters) en dat is de Bulletinboard overgang uit het thema keuze menu! Op deze manier vlieg je even over de minder belangrijke foto's heen.  smile

Nu is mijn vraag:

Als ik de foto's die ik in de overgang heb gezet wis in mijn ''normale'' filmje dan haalt hij ze ook uit de Bulletinboard overgang sad

Weet iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt!

Veel Liefs Leonie

#2 30-08-2010 18:08

Peter
Doorknoper

Re: Vraag over Bulletinboard imovie 9!

Hallo Leonie. Waarom doe je dat niet meteen in iPhoto? Gewoon een slideshow maken daarin en dan wordt die van daaruit als een QT-film opgeslagen of voor het web geplaatst.
In iPhoto dus eerst de overgang kiezen die jij wil.
Het is ook mogelijk om op die manier je "slideshow" te exporteren naar iMovie en er dan een DVD van te bakken. wink

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 30-08-2010 18:37

Leonie2285
Guest

Hey , Bedankt voor je snelle reactie! big_smile

Ik ben een filmpje aan het maken van zowel video beelden als foto's door elkaar, dus alleen iphoto is geen optie helaas. Hier kun je inderdaad wel mooie slideshows mee maken! Dat wist ik nog niet smile

#4 30-08-2010 18:50

Peter
Doorknoper

Je kunt je "kantenklare" slideshow vanuit iPhoto opslaan voor iMovie. Dan voeg je gewoon je filmgedeeltes erbij.
Let wel op, dat je in iMovie altijd eerst met ?+C een kopie maakt van de bestanden en die met ?+V in de tijdsbalk plakt. In de tijdsbalk kun je alles op z'n plaats zetten en de overgangen regelen tussen film en slideshow.

#5 31-08-2010 01:04

Leonie2285
Guest

Wauw! Bedankt! Dit is precies wat ik wilde! Ik kan zelfs enkele delen van de slideshow uit imovie knippen en in mijn imovie project plakken! Nogmaals super bedankt voor je hulp! big_smile

#6 31-08-2010 11:18

Peter
Doorknoper

Ja dat klopt. Je kunt zelfs gelijktijdig 2 projecten open hebben en van beide projecten door elkaar onderdelen overbrengen.

#7 31-08-2010 11:46

Peter
Doorknoper

Er zijn nog zaken om op te letten. Zorg dat alles is ingesteld op PAL. Je zult er wel een dvd van willen branden en dan moet je iDVD dus op PAL zetten. Daarnaast wordt nu alles gemaakt in iMovie als HD. Dus als je film hebt ingeladen als HD wordt er niet aan gesleuteld. Als je 4 : 3 - film hebt ingeladen, wordt die omgerenderd naar HD. Als je dan later geen HD, maar onze gewone 4 : 3 wil gaan gebruiken, moet je dat ook kiezen bij export. Dan wordt je film dus weer terug-gerenderd.
Maak niet teveel vertragingen en zo. Later zal dan blijken dat dat de kwaliteit verminderd in 4 : 3 via iDVD.
De mooiste oplossing is alles afwerken in HD en je DVD ook afspelen in HD. Ik heb dat zelf nog nooit gedaan en ik denk dat dat met mijn interne brander ook niet gaat. Dat video-gedoe is daarom lastig in keuzes. Later staat alles weer op Blueray en dan kun je die weer niet afspelen met een HD-speler.

#8 03-09-2010 00:01

Leonie2285
Guest

Thanks! big_smile

Board footer