Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 19-11-2007 19:56

Peter
Doorknoper

Toast

Persoonlijk heb ik niet zo veel met applicaties van derden. En zeker geen zaken die invloed hebben op m'n systeem. Ik hou dat het liefst zo clean mogelijk. Uiteindelijk zal je dan blijken dat je nauwelijks of geen problemen krijgt en dat je machine-snelheid niet afneemt. Er is er toch eentje die ik favoriet heb en die een "must" is om te gebruiken. Dat is Toast. Het is een brandprogramma voor de Mac. Even intypen op Google en je hebt hem te pakken. Er is een "free" versie en er is een "Titanium" versie. Die laatste is zeker aan te bevelen als je met filmpjes e.d. aan de slag gaat. Persoonlijk vind ik de eindresultaten en de kwaliteit van met Toast-gebrande DVD's, beter dan met iDVD-gebrande DVD's. Dat komt omdat er in Toast veel meer instelmogelijkheden zijn. Apple richt zich in al zijn programmatuur in grootste zin op gebruiksvriendelijkheid. En daarmee is natuurlijk 80% van de gebruikers tevreden. Als je echter wat beter naar je vakantiefilmpje kijkt, kun je ook beter Toast gebruiken. Over de instellingen later meer.
Als je Toast Titanium koopt krijg je er Spindocter bij als ik me niet vergis. Kijk eens rustig rond op de site van Roxio.

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#2 19-03-2008 12:41

Peter
Doorknoper

Re: Toast

Hier was oook wat misgelopen denk ik. Er is dus een nieuwe versie 9.01 te koop waarmee je zowel HD als Blu-Ray DVD's kunt branden.:)

#3 19-03-2008 19:15

Sypie
24/7 MacGek

Maar zoals bekend gaat HD er uit en blijft BR over. Een functie die men er later weer uit kan gaan halen dus.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 20-03-2008 00:33

Peter
Doorknoper

HD is een aparte pug-in en BluRay vraagt om een herstart..... wazig soms he!:)

Forum footer