Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#11 04-08-2012 15:53

Sypie
24/7 MacGek

Re: apple tv <>receiver

En geluid kun je lekker via optisch doen naar je versterker. Die redt zich daar wel mee.

Het is een leuk apparaat, maar mij te beperkt in z'n functies. Hier is het straks (als er eindelijk eens geld is...) een kwestie van een versterker met HDMI en DLNA en een TV met DLNA neerzetten. Zo kan ik mijn NAS inzetten als AppleTV.

Ik moet alleen mij nog eens heel goed verdiepen in een waardige opvolger van mijn Yamaha RX-V630, ding voldoet mij prima met mijn B&W's DM604. Het spul is ondertussen ook al weer een jaar of 6 / 7 oud.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#12 17-09-2012 19:20

Ashcat
Gast

Hallo, binnenkort krijg ik een nieuwe tv EN een Apple-tv smile en wat ik nou graag wil weten is of ik op de A-tv ook gedownloade dvd's kan afspelen. Dus als ik op de iMac de bestanden/mappen Audio en Video_TS heb, kan ik die dan met de A-tv afspelen of kan dat enkel via Itunes en moet ik de films dan omschrijven naar mp4 of m4v formaat? Alvast dank voor een reaktie!

#13 17-09-2012 20:14

Peter
Doorknoper

Er is hier wel iemand die een Apple-TV gebruikt en precies weet wat wel en wat niet kan. Je kunt in elk geval alles afspelen via iTunes. Of je b.v. rechtstreeks van de QT-speler kunt spelen weet ik niet. Ook niet of je rechtstreeks vanaf de DVD-speler op de Mac. Maar dat ka natuurlijk wel via hdmi. Er komt vast goede respons op en de vraag is voor ons allen relevant.

Catch the noodle before you go freak!wink

#14 17-09-2012 21:00

peterp0st
The Postman

Ja dat heel makkelijk.(jammer dat ik nu geen tijd heb om er verder op in te gaan,maar als je hem eenmaal heb wijst het de zich vanzelf,ik zal me best doen om het later wat verder toe te lichten,maar wat je op je Mac kan afspelen kan ook met AppleTv,ik moet er wel bij zeggen dat ik het allemaal via iTunes doe.Ik vind het een leuk ding voor weinig geld.we komen er op terug)

#15 18-09-2012 19:21

peterp0st
The Postman

Vandaag nog een proef op de som genomen met filmpjes gedownload van af YouTube ,gaat soepel en wat een goede kwaliteit als je het afspeeld op je tv.Maar nu bv zelf gemaakte filmpjes.... (wordt vervolgd) smile

Forum footer