Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#21 18-12-2014 11:10

Maya46
Vliegnimf

Re: [Ervaringen] Software voor het beheren van je wachtwoorden.

Dank je....

Chi pecora si fa, il lupo mangia ...........

#22 18-12-2014 12:28

Justhan
Wichelvrouwtje

Ben met je eens Paul, dat 1Password veel meer kan dan alleen wachtwoorden te onthouden. Inderdaad is 1Password meer een soort kluis, waarin je (o.a.) ook je wachtwoorden opslaat. Echter, de vraag van Maya ging over het bewaren van wachtwoorden. Jij en ik zien de extra waarde van 1Password wel in, juist omdat we er ook allerlei andere toepassingen in hebben aangetroffen. Maar, als het alleen om wachtwoorden gaat, zou ik (inmiddels) ook de keuze maken voor de Apple-oplossing.

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#23 18-12-2014 16:18

Paul Sondervan
Import Hagenees

@Justhan,
Ik reageerde op een reactie van Peter wat het voordeel van 1Password is boven iCloud.
Dat hoop ik hiermee duidelijk gemaakt te hebben. wink

#24 18-12-2014 18:03

Peter
Doorknoper

Alez. Ik zit nu bij Deskman over deze situatie te praten.

Catch the noodle before you go freak!wink

#25 19-12-2014 01:22

Deskman
Opperdummie

big_smile

Dat ik mijn neus hier nog eens zou laten zien...

Ik heb al 1Password vanaf dag twee of zo. In den beginnen nog een simpel dingetje dat niet veel mocht binnen het systeem. Maar inmiddels onmisbaar. Family pack plus iOS.

Het heeft heel lang als voordeel gehad dat het de logins niet 'plakte' maar rechtstreeks via het script invoerde zodat zelfs keyloggers er niks mee kunnen. Geen enkele andere wachtwoord-app deed dat.

De iOS app heeft een 'extension' functie gekregen zodat ook binnen iOS wachtwoorden van websites ingevoerd kunnen worden. Je kunt er wachtwoorden mee aanmaken die op je clipboard gezet worden maar binnen een minuut daar weer vanaf verdwijnen zodat de je niet het laats gebruikte wachtwoord kun achterhalen (handig op gedeelde apparaten)

1Password heeft ook een functie die 'lighthouse' heet en je waarschuwt welk van je opgeslagen wachtwoorden zwak zijn en die ook mogelijk maakt gewaarschuwd te worden voor gehackte gegevens.

Kortom: handig voor alledag is de functie van Apple zelf maar wie een tikkie verder kijkt ziet dat het niet een gratis versie van 1Password is.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#26 19-12-2014 02:03

Peter
Doorknoper

Grappig en ook wel wat spijtig als ik daartoe de indruk heb geleid. Ik snap ook wel dat het twee totaal verschillende mogelijkheden zijn en dat de betaalde app veel meer biedt dan wat standaard in OSX/iOS gebakken zit. Maar de vraag van Maya ging ook uitsluitend over de omgang en het aanmaken van wachtwoorden.

#27 19-12-2014 07:51

Paul Sondervan
Import Hagenees

@Peter
Je hebt gelijk.
Als het alleen om gebruikersnamen/wachtwoorden gaat, dan is iCloud voldoende.

#28 19-12-2014 11:17

Peter
Doorknoper

Jullie hebben met die app natuurlijk wel al jaren het gebruiksgemak mogen genieten!

Board footer