Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 09-03-2019 22:48

trabant
Pruttelbakkie

Calendar laat alle agenda's verdwijnen.

Help ik ben mijn tijd kwijt. (2012Mini met Sierra 10.12.6)

Ik voegde een activiteit toe in iCal Agenda en besluit daar toch maar van af te zien, dus ik verwijder de activiteit weer. Even later kijk ik in de kalender en zie dat die hele agenda weg is.

Soit, effe terugzetten (van ~/library/calendars in time machine), denk ik.

Dus niet. ik herstart de machine. helpt niet

Nog eens proberen, de TM van eergisteren. Nu ben ik alle agenda’s kwijt. Alleen wat standaard feestdagen. Ben ik ineens niet voor in de stemming...

Fijn.

iemand een idee?

Laatst bewerkt door trabant (10-03-2019 01:29)

Ken uw weerga.

#2 12-03-2019 23:45

trabant
Pruttelbakkie

Re: Calendar laat alle agenda's verdwijnen.

Ik heb intussen hele ritsen *.ics-bestanden uit de verschillende  ~/library/calendars/*.calendar/events/ -mappen naar het geopende agendavenster gesleept, maar dan moet je dus wel tevoren de juiste agenda hebben aangemaakt en openstaan, want anders komt alles onder ‘thuis’.

Een andere tip die ik kreeg was met Agenda als actief programma de time machine aan te zwengelen en dan een paar dagen terug te gaan. Zo simpel dat ik daar niet aan dacht, omdat ik nog steeds vanuit 'bestandsbeheer/verkenner/finder' denk.
Al schijnt dat alleen in Contacten en Mail, en vroeger ook in iPhoto, te werken.

lekker intuitief.

Laatst bewerkt door trabant (12-03-2019 23:48)

Ken uw weerga.

#3 13-03-2019 00:05

Sypie
24/7 MacGek

Re: Calendar laat alle agenda's verdwijnen.

Ik heb vaak wel een idee hoe bepaalde zaken aan te vliegen maar dit issue durf ik zo niks op te zeggen. Via Time Machine lijkt mij het meest handige, als dat werkt uiteraard.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Forum footer