Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#151 22-03-2019 11:31

Gregorius
De Das

Re: Spy Google

De oplossing is betrekkelijk simpel en lijkt veel op die je in het dagelijks leven hanteert: gebruik een sleutelbos en verschillende sleutels.
Onveilige websites worden al vermeden door browsers maar de zwakste schakel is toch meestal de gebruiker zelf die niet oplet welke gegevens hij aan iemand overhandigt en waarom.

I don't want you to be hopeful, I want you to panic.
I want you to feel the fear I feel every day and then I want you to act.

Greta Thunberg

#152 22-03-2019 12:07

Maya46
Vliegnimf

Peter schreef:

Nu alweer zo’n 150 miljoen accountgegevens van Faceboek gestolen. Dus alweer 150 miljoen slachtoffers van een systeem dat jarenlang accountgegevens onbeveiligd opsloeg. Bijna dagelijks verschijknen er nu berichten van dit soort diefstal. Het aantal cybercriminelen stijgt met de dag en dat is zorgelijk. Hoe gaan we ons daartegen wapenen? Gaan we bewust onveilige websites vermijden of moet er een nieuw wapen tegen deze criminaliteit worden ingezet? Worden er überhaubt ooit cybercriminelen gepakt of is de pakkans zo klein dat ze vrij spel hebben? Het begint zo langzamerhand thema #1 te worden........

Nog bedankt voor het oplossen van mijn Mac probleempje, iets wat waarschijnlijk al wat langer speelde maar ik niet opmerkte omdat ik een tijdje ziek was (ziekenhuis)

Chi pecora si fa, il lupo mangia ...........

#153 22-03-2019 14:36

Peter
Doorknoper

Oei Maya. Gaat het nu weer beter me je? Geef maar antwoord in ons privégedeelte.

Zit jij nog wel eens in de piepzak?wink

#154 16-05-2019 11:39

Peter
Doorknoper

Grappig dat er nu ineens steeds meer te doen is over die spionerende en dataverzamelende bedrijven. En ik vermoed dat nog niet eens de helft openbaar wordt gemaakt want er zou wel eens complete paniek uit kunnen breken. Ook grappig dat San Fransisco, als eerste stad, openbare gezichtsherkenning heeft verboden.

#155 15-08-2019 09:19

Peter
Doorknoper

Gisteren een verklaring van Apple dat ze de al lopende “anti-track” activiteiten gaan versterken. Dit zijn activiteiten waar met name Google en Facebook tegen hebben geprotesteerd. Apple verklaart echter dat o..a. Het eigendom van eigen identiteit en het ongevraagd inbreuk maken daarop, hierin een basisrol speelt.

Forum footer