Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 03-01-2020 21:51

Peter
Doorknoper

Voorvertoning (Preview)

Dit programma gebruik ik al heel lang om alle PDF's te lezen e.d. maar door dat lange gebruik ben ik nou ook niet bepaald een pionier die allerlei nieuwe dingen uitprobeert. En dan kom je heel per ongeluk iets tegen dat je nog nooit hebt gedaan. Maar het is heel goed mogelijk dat er al velen van jullie zijn, die dit al een hele tijd wisten dus.

Zet de aanwijzer van je muis op een willekeurig gedeelte van een PDF en druk dan de "shortcut" "alt `. Ofwel de altknop met de knop die er meteen linksboven zit.

Geniet ervan!

"Broodje aap" bestaat!wink

#2 05-01-2020 15:13

Sypie
24/7 MacGek

Re: Voorvertoning (Preview)

Als de kleine letters echt te klein worden is dit een serieuze optie...

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 05-01-2020 15:22

Peter
Doorknoper

Maar ook iets "zoeken" in een foto. En het is grappig want dat krijg je een rond vergrootglas als venstertje.

#4 06-01-2020 12:20

trabant
Pruttelbakkie

OS 10.12 Vaak als je een blok tekst wilt selecteren, pakt die in een pdf allerlei andere regels (bv. uit een kolom ernaast) mee, omdat een pdf nou eenmaal 'andersom' in elkaar zit. En dan is deze alt truc wel leuk. Maar ⌥ ` lijkt bij mij geen meerwaarde te geven, een kruisje waarmee ik verder niets kan.

Ken uw weerga.

#5 06-01-2020 12:32

Peter
Doorknoper

Ja maar we zitten inmiddels ook op 10.15........

Forum footer