Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 27-01-2020 10:14

Picasso
Gast

Colibri VPN

Op mijn iPad kreeg ik een video via een post van een Amerikaanse vriend op Message(Facebook). Toen ik die wilde bekijken, kreeg ik onmiddellijk een melding dat mijn iPad onveilig was en moest ik via de Appstore een app genaamd "Colibri VPN" downloaden. Dat deed ik; maar ik twijfelde aan het bericht en zegde onmiddellijk het abonnement van die app op.
Wat later kreeg ik van die vriend weer een post dat de video "crap" was. Mijn gevoel was dus juist. Heeft iemand hier ervaring mee en si mij iPad inderdaad onveilig geworden? Wat moet ik met mijn iPad doen? Heb overigens ook aan Apple de vraag gesteld.

iMac (Retina 4K, 21.5-inch, Late 2015), processor 3,1 GHz Intel Core i5,
geheugen  8 GB 1867 MHz DDR3,
video Intel Iris Pro Graphics 6200 1536 MB

#2 27-01-2020 12:04

Peter
Doorknoper

Re: Colibri VPN

Geen idee. Maar dit draadje gaat verplaatst worden naar apps van derden.
Als je op je iPad je iCloud sleutelhanger gebruikt, dan kun je kwetsbaar zijn geweest. Hierover is al wat geschreven een paar weken terug. Waarom kun je niet facetimen met die vriend?

"Broodje aap" bestaat!wink

#3 27-01-2020 13:06

Picasso
Gast

Facetimen was niet nodig, omdat hij even later postte dat die video een "crap" was.
Dank voor het verplaatsen van de post.

Laatst bewerkt door Picasso (27-01-2020 13:08)

iMac (Retina 4K, 21.5-inch, Late 2015), processor 3,1 GHz Intel Core i5,
geheugen  8 GB 1867 MHz DDR3,
video Intel Iris Pro Graphics 6200 1536 MB

#4 27-01-2020 13:53

Peter
Doorknoper

Heb je al online gezocht over dit onderwerp? Ik moet er zelf vandoor anders kon ik ook wel zoeken.

#5 28-01-2020 10:16

Peter
Doorknoper

Ik kan er zelf niks negatiefs over vinden. Maar ik heb er helemaal geen ervaring mee en ben altijd huiverig over apps van derden op mijn Mac.

#6 29-01-2020 22:37

Sypie
24/7 MacGek

Omdat apps op een iPad en iPhone draaien in een "sandbox", oftewel een zandbak, kunnen ze niet bij elkaar of elkaars data komen. Wanneer je deze VPN-app weer verwijdert is er niks aan de hand.

Het opzeggen van je abonnement zou misschien nog een staartje kunnen krijgen omdat je mogelijk voor iets moet betalen waar je geen gebruik van maakt. Dit is iets wat je even goed in de gaten moet houden in je financiën.

Mocht je gebruik willen maken van VPN dan heb je daar niet direct een app voor nodig op een iPad. Je kunt VPN rechtstreeks invullen via Instellingen -> Algemeen -> VPN. Dit is onder 12.4.4 het geval, het kan zijn dat het onder iOS13 op een iets andere plek staat.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Forum footer