Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#11 12-02-2020 18:55

Peter
Doorknoper

Re: Mac book pro 17 inch late 2011

Pas op met 16 inch want ik ben daarover ook al wat problemen over tegengekomen. Het vervelende daarmee is dat je je doorlopend her en der moet gaan inlezen over alle nieuwe machines en dat is een dagtaak.......

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#12 14-02-2020 19:47

Hart
Gast

Sypie schreef:

Het lijkt er op dat je slachtoffer bent van slecht ontwerp van Apple/AMD.

Wat ik zo snel gevonden heb is dat deze MacBook Pro niet opstart met een defecte accu, of dit klopt durf ik niet te stellen.

Verder kun je de stappen volgen op deze website: https://apple.stackexchange.com/questio … 805#295805

En dan met name de stappen onder "The initial procedure". Volgens mij zit daar wel iets tussen wat hout snijdt.

Mocht dit allemaal niet baten dan is er volgens mij ook nog een oplossing door een weerstandje of zekering van het logic board te solderen zodat de betreffende videokaart helemaal uitgeschakeld wordt. Kan alleen zo snel even geen link vinden.

Beste Sypie,
Ik heb de knoop doorgehakt en het spaarvarken aangesproken, ik heb de Mbp 16 inch 2019 aangeschaft.
Ziet er allemaal indrukwekkend uit, hopelijk gaat deze probleemloos een aantal jaren mee.
Het was een bijzondere reis om er achter te komen dat ik 9 jaar met een heel duur apparaat heb gewerkt waar achteraf gezien een productie fout mbt de koeling van het logic board in zat.
Ik blijf echter wel van mening dat Apple een bijzonder product maakt waar ik zeer aan gehecht ben, dus fingers crossed toch maar weer een Mbp gekocht.
Nogmaals bedankt voor het meedenken, we houden contact!
Mvg,
Peter.

Echt geluk is niet te koop.

#13 14-02-2020 20:47

Sypie
24/7 MacGek

Mocht je nog een adresje zoeken voor die 2011 dan weet ik nog wel één... Ik wil die truc met het desolderen van een weerstandje (of zekering, weet niet zeker meer) wel proberen toe te passen.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#14 15-02-2020 11:36

Hart
Gast

En dan, mocht je hem dan weer aan de gang krijgen zit ik met 2 werkende laptops!
Begrijp ik goed dat je aanbied om te proberen de 17 inch voor mij te repareren?

Mvg,
Peter.

Laatst bewerkt door Hart (16-02-2020 12:27)

#15 17-02-2020 14:38

Sypie
24/7 MacGek

Dat, of ik ga 'm inzetten voor mijn ICT lessen met mijn MBO studenten. Die jongens kennen alleen Windows, helaas.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#16 17-02-2020 19:23

Hart
Gast

Beste Sypie,
Dank voor je reactie, ik wil deze laptop niet kwijt mede vanwege het feit dat er vorig jaar nog een nieuwe ssd in is gezet na de crash van de harde schijf.
Na eventuele reparatie met behoud van een van de twee gpu’s is hij nog prima bruikbaar en wil Maya hem gaan gebruiken.
Mvg,
Peter.

Forum footer