Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#161 13-01-2020 15:58

Peter
Doorknoper

Re: Spy Google

Het "Westen" wordt overspoeld door allerlei Chinese producten, waar (mogelijk) spyware in zit verborgen, waardoor er een gigantische hoeveelheid informatie naar China stroomt. Naast de bekende rel met Huawei, worden nu in de VS ook alle Chinese drones buiten werking gesteld. Het probleem is natuurlijk dat er allerlei producten via de vrije handel, door particulieren wordt aangekocht en zo het land inkomen. Die particulieren kopen die spullen voor gebruiksgenot en hebben helemaal niet in de gaten dat de data ook naar andere punten wordt gestreamd en uiteindelijk dus ook naar China.
Voor de helderheid, Google doet niks anders! Maar het verschil met Google is dat de gegevens direct met de NSA worden gedeeld en dat is natuurlijk indirect ook ten goede aan onze eigen veiligheid. Daar zit ook niet mijn pijnpunt met Google, maar dat zit hem in het feit dat Google allerlei "tools" ontwikkelt om zoveel mogelijk geld te verdienen aan die gegevens en daarmee zijn onze levens en persoonlijke levenservaringen, wensen en belevingen, voor hun tot een verkoopbaar product geworden. En ik heb er moeite mee om voor hun als een soort van "melkvee" te dienen.

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#162 23-01-2020 21:04

Peter
Doorknoper

De overheid is ook bezig met een nieuw ID systeem. Het wordt voor iedereen duur en het wordt overwogen om Google hier ook een rol in te laten spelen. Tenenkrommend en nu live te volgen.......

#163 29-02-2020 00:07

Peter
Doorknoper

Er zijn 2 zombie cookies waar je me iOS moet vanaf kunt komen. Eentje van fastly.net en eentje van amazonaws.com. Die cookies regenereren zich steeds weer. ik heb ze gemaild dat ik dit verboden fenomeen bij de autoriteiten in Brussel heb gemeld.

#164 31-07-2020 17:38

Peter
Doorknoper

Apple zit ondertussen ook niet stil. In het komende iOS14 zit een optie om het tracking-fenomeen tussen je app’s geheel uit te schakelen. Geen tracking meer maar ook geen meelifterij van anderen meer als je een app gebruikt. En nu protesteert juist FB daartegen bij Apple...... Want dan kunnen ze je niet meer goed bespioneren en krijgen ze geen data meer binnen die ze weer aan derden kunnen verkopen en dan hebben ze dus een slechter verdienmodel. Het is eigenlijk een schaamteloze business geworden. Mensen als melkvee gebruiken als verdienmodel!

#165 18-09-2020 15:13

Peter
Doorknoper

Met Safari 14 gaat Apple verder in de bescherming van onze privacy. Alle "trackers" worden tijdens het surfen automatisch op non-actief gezet, dus ook die van Facebook en Google. Geen wonder dus dat FB in de afgelopen maanden zoveel negatieve berichten over Apple in de media plaatst. Ik ben overigens zelf van mening dat Facebook in de nabije toekomst vanzelf zijn eigen ondergang registreert. En daar zie je nu al duidelijke tekeningen van.

Forum footer