Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#181 28-08-2020 20:54

Peter
Doorknoper

Re: Patenten en patenten…...

Het gaat erop lijken dat Apple "Tags" op de markt gaat brengen, waarmee je je eigen mobiele eigendommen kunt "taggen" en dus altijd weer kunt terugvinden met je iPhone. Jouw iPhone of iPad of iWatch is een onderdeel van een enorm netwerk van iOS-producten, die op een bepaald level onderling kunnen communiceren, zodat er altijd wel eentje in de buurt van één van je Tags is, waardoor je snel in "Kaarten" kunt zien waar je object is gebleven........

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#182 30-09-2020 20:33

Peter
Doorknoper

Bij Apple wordt nog steeds aan de mogelijkheid gewerkt om een waterstof energiebron in een iDevice te gebruiken. Deze week is een derde patent verschenen over dit onderwerp. Dit kost natuurlijk best veel ruimte, maar je kunt dan wel een batterij laten vervallen. Ik denk zelf dat dit wel heel verre toekomstmuziek is.

#183 01-12-2020 21:32

Peter
Doorknoper

Die grote massa patenten over lenzen en fotografie zijn gewoon niet meer te volgen. Vandaag was er weer een interessante om verschillende onderdelen van het beeld, verschillende te belichten, inclusief dus ook een dusdanig corrigerende flitser. Daarmee kun je dan gewoon tegen de zon in fotograferen en worden (indien nodig) schaduwvlakken belicht. Het is duidelijk dat fotografie op deze manier nog op geen enkele manier nog vakmanschap behoeft. (technisch gezien dan....) Want het kijken en beeld maken, doen we natuurlijk nog wel zelf. In een van de toekomstige iPhones, komt trouwens ook een telelens die is opgebouwd met 7 lenzen. Die opbouw en de techniek om die lenzen ook nog te kunnen laten schommelen (zonder schade e.d.) is trouwens ook al in vele patenten vastgelegd.

#184 08-12-2020 16:31

Peter
Doorknoper

Ik heb een M1 Mini besteld en zit vol verwachting te wachten op dat nieuwe krachtpatserij....... Met de Mini is er ook een MacBook Air en een MacBook Pro 13" met die processor uitgekomen. Nu is al duidelijk geworden dat er ook iMac's en de andere MacBook Pro's op stapel staan, waarbij het gerucht gaat dat er zelfs aan Apple Silicon met 64 en 128 cores wordt gewerkt. Ik ben heel benieuwd hoe de PC wereld op al deze nieuwe rekenkracht gaat reageren en/of daar ook wel enige reactie mogelijk is op korte termijn. Met name Intel heeft het helemaal laten liggen en loopt jaren achter in deze ontwikkeling.

#185 08-12-2020 18:39

Peter
Doorknoper

Nog even terugkijken op de laatste ontwikkelingen. Per jaar komen er honderden patenten voorbij en dat kost echt klauwen met geld. De M1 Mini heeft 8 cores en het gaat dalijk dus maar door en door. Als ik ook terugkijk naar sommige patenten die ik al veel eerder heb aangestipt, dan komt bij mij met name die over de hologrammen het eerst naar voren. En daarbij natuurlijk ook die van de audio, waarbij je virtueel geluid vanaf een bepaalde plek in een ruimte, kunt laten klinken. Als je dat combineert met de hologrammen en de aanstormende rekenkracht, dan kan ik me al een situatie voorstellen waarin "beeldbellen" wordt omgezet in "hologrambellen". En dat komt nu snel in ons vizier. Een "hologramconferencie met 2 andere personen, waarvan de hologrammen en de audio van naast je beeldscherm komt, ofwel als live van die hologram-beelden. De toekomst is al bijna hier.......

#186 16-01-2021 15:05

Peter
Doorknoper

Toevallig dat ik v d week zelf aan dit onderwerp heb zitten denken, maar nu is er toch een patent verschenen waarin iPhones ook vanuit "onderwater" kunnen blijven communiceren met "bovenwater". Duidelijk dat dit niet voor een zwembad is bedoeld......

#187 21-01-2021 14:18

Peter
Doorknoper

Er zijn nu 4 patentschriften voorbij gekomen over een nieuwe methode voor "fingerprint" scannen", direct onder het display. Blijkbaar wil Apple toch ook weer die mogelijkheid gaan aanbieden. Daarbij zal dan de "notch" kunnen komen te vervallen.

Forum footer